شاخص توده بدنی، شاخص سلامتی نیست

شاخص توده بدنی یا شاخص کوتله یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: BMI، مخفف body mass index) سنجشی آماری برای مقایسه نسبت وزن و قد یک فرد است.

بنابر گزارش چاپ شده از این مطالعه، شاخص توده بدنی، شاخص مناسبی برای اندازه گیری سلامت بدن نیست.  با این حال، بنظر می رسد که جوامع هنوز از این شاخص برای سلامتی استفاده می کنند. مطالعه نشان داده است که بسیاری از شرکت ها، از BMI برای محاسبه هزینه های خدمات درمانی کارمندان خود استفاده می کنند.

 بسیاری از شرکت ها، از BMI برای محاسبه هزینه های خدمات درمانی کارمندان خود استفاده می کنند.

براساس این گزارش، BMI نزدیک به 75 میلیون آمریکایی را به اشتباه سالم یا ناسالم طبقه بندی کرده است. 34.4 میلیون نفر که در واقع از نظر سلامتی سالم هستند براساس BMI در طبقه اضافه وزن و 19.8 میلیون نفر در طبقه چاقی بیش از حد دسته بندی شده اند.

پروفسور تومی یاما، سرپرست این گروه تحقیقاتی، درباره یافته هایشان ابراز داشت: ما از نتایجی که بدست آورده ایم بسیار متعجبیم. چنین اعداد و ارقام بزرگی نشان می دهد که تا چه اندازه افراد براساس BMI بیمه های درمانی نادرست و ناعادلانه دریافت کرده اند. کارفرمایان، سیاست گذاران و شرکت های بیمه باید بر روی فاکتورهای اصلی و درست سلامت تمرکز کنند.

پروفسور تومی یاما در مطالعات گذشته خود بر روی رژیم غذایی، استرس و سلامت، دریافته بود که هیچ ارتباط مشخصی بین کاهش وزن و بهبود فشار خون، دیابت، کلسترول، گلوکز و دیگر فاکتورهای سلامتی وجود ندارد.

 

منبع: Medical News Today

مترجم: نازنین محبعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا