نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مسابقات دانشجویی و دانش آموزی فیزیک برگزار شد

دکتر دینا ایزدی، مدیر مؤسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی و مسوول برگزاری مسابقات به ایسنا گفت: در این دوره از رقابت‌ها 27 تیم از شهرهای مختلف کشور شرکت داشتند که تیم برگزیده دانش آموزی در تیرماه 1395 به مسابقه جهانی IYPT 2016 روسیه و دو تیم به مسابقه فیزیک اتریش در بهار سال 1395 اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: داوری این دوره از مسابقه را دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، شریف، کاشان و سمنان بر عهده داشتند و هیات اجرایی از دانش آموختگان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بودند.

ایزدی تصریح کرد: در حاشیه مرحله فینال مسابقات از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فیزیک دانش‌آموزی دانشگاه لئوبن اتریش در سال گذشته که توانسته بودند مقام سوم را کسب کنند با اهدای جوایزی تقدیربه عمل آمد. علاوه بر این به مناسبت سال جهانی نور به مقاله برتر یکی از اعضای تیم ایران در مسابقه جهانی IYPT 2015 نیز جایزه ای اهدا شد.

وی گفت: در پایان نهمین دوره مسابقه فیزیکدانان جوان ایران (PYPT 2016) در بخش دانشجویی، تیم دانشگاه آزاد، رتبه اول، دو تیم دانشگاه شهید بهشتی و شرق آزما از مشهد رتبه دوم و تیم حامدی از دانشگاه آزاد تهران مرکز رتبه سوم را به دست آوردند.

در بخش انگلیسی دانش آموزی تیم فرزانگان 3 رتبه نخست مسابقه، دو تیم فرزانگان 1 و فرزانگان 3 رتبه دوم و تیم شهید قدوسی قم رتبه سوم این مسابقه و در بخش فارسی تیم های زنجان، شریعتی و امام محمد باقر (ع) به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل