نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخست وزیر یونان خواستار گسترش همکاری ها در حوزه فناوری با ایران شد

 الکسیس آی چیپراس عصر امروز در بازدید از پارک فناوری پردیس و دیدار با 'مهدی صفاری نیا' رئیس این پارک در نشستی اظهار کرد: این سفر نقطه عطفی برای گسترش روابط دو طرف خواهد بود و شماری از شرکت های یونانی که مایل با همکاری با ایران هستند، در این سفر من را همراهی می کنند.
وی افزود: ظرفیت های گسترده ای برای گسترش همکاری ها میان دو کشور در بخش های اقتصادی، فرهنگی، علمی، انرژی، ساخت و ساز، پروژه های عمرانی، حمل و نقل، کشتیرانی، فناوری و نوآوری وجود دارد.
چیپراس با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ایران در ماه می اظهار کرد: شرکت های یونانی فعال در حوزه فناوری و نوآوری حضور چشمگیری در این نمایشگاه خواهند داشت.
وی ادامه داد: یونان کشوری است که با وجود عضویت در اتحادیه اروپا، اما پشتوانه فرهنگی و تاریخی آن فراتر از این اتحادیه است و به رغم مشکلات اقتصادی که داشته، مایل است در چارچوب اتحادیه اروپا با کشورهایی همکاری داشته باشد که این همکاری ها به نفع دو طرف باشد.
چیپراس گفت: مایل هستیم این گونه همکاری ها را با ایران داشته باشیم چرا که معتقدیم همکاری با ایران یک همکاری راهبردی است و یونان پلی خواهد بود برای همکاری ایران با اتحادیه اروپا در زمینه فناوری و تکنولوژی های پیشرفته.
نخست وزیر یونان ادامه داد: با توجه به آنچه امروز از پیشرفت های ایران مشاهده کردم، مطمئن هستم که زمینه های زیادی برای همکاری بین دانشمندان دو کشور در زمینه فناوری و نوآوری وجود خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در این دیدار همچنین شاهد سرمایه گذاری گسترده ایران در حوزه فناوری و همچنین روی دانشمندان این سرزمین بودم که بی تردید سرمایه گذاری بزرگی برای آینده این کشور خواهد بود.
چیپراس افزود: یونان نیز دارای نیروهای متخصص زیادی در حوزه فناوری های نوین است که با کشورهای مختلف مشغول فعالیت هستند و این می تواند زمینه ایجاد همکاری های جدید بین دانشمندان دو کشور ایران و یونان نیز باشد.
وی همچنین به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: پیوندهای قوی بین دو کشور از گذشته تاکنون در حوزه تاریخی و فرهنگی وجود دارد که می تواند زمینه ساز پیوندهای قوی دو کشور در آینده نیز باشد.
مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این دیدار اظهار کرد: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک فناوری ایران است که زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می کند و نزدیک به 300 شرکت 'های تک' عضو آن هستند و بیش از سه هزار نفر محقق در این شرکت ها فعالیت می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: بازدید نخست وزیر یونان از پارک فناوری پردیس سبب ایجاد همکاری های مشترک بین شرکت های فعال ایرانی و یونانی در حوزه فناوری های پیشرفته باشد.
نخست وزیر یونان در بازدید از پارک فناوری پردیس از نمایشگاهی از محصولات تولیدی این مجموعه و همچنین از یک شرکت فعال در حوزه نانوتکنولوژی و یک شرکت های تک فعال در این پارک دیدن کرد.
چیپراس گه شنبه شب به صورت مستقیم از آتن به اصفهان سفر کرده بود، امروز در صدر هیأتی بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری وارد تهران شد و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
50 تن از صاحبان صنایع، اقتصاد و تجارت و مسوولان یونانی از جمله «نیکوس کوجی یاس» وزیر امور خارجه، «پایوتیس اسکورلتیس» وزیر محیط زیست و انرژی، « یورگوس استاساکیس» وزیر دارایی، گردشگری و توسعه و «دیمترس مرداس» معاون وزیر امورخارجه یونان، نخست وزیر این کشور را در سفر به ایران همراهی می کنند.
به گزارش ایرنا،یونان در چارچوب سیاست چندجانبه و باز خارجی، توسعه روابط با کشورهای مختلف را در برنامه قرار داده است و در نظر دارد رابطه راهبردی خود را با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور متنفذ منطقه ای و فرامنطقه ای گسترش دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل