نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهی جدید برای کاهش هدر رفت منابع آبی

ناصر پور وزیری، مدیر این طرح  از شرکت کوشا هوشمند کرمان در گفت و گو با خبرنگارسیناپرس گفت: کاهش میزان نزولات آسمانی و بحران جدی خشکسالی باعث شد بررسی روش هایی که منجر به کاهش مصرف آب، کاهش هدر رفت و همچنین مدیریت منابع آبی می شود در دستور کار شرکت ما قرار بگیرد و سامانه ای برای مدیریت بهتر و دقیق تر برای برداشت آب طراحی شود.

وی به ضرورت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هم اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز مردم، برخی شرکت ها و ارگان های مناطق دور افتاده و کم جمعیت و صعب العبور از طریق تانکرهای حمل آب تامین می شود. بررسی های میدانی و مشاوره با افراد ذی صلاح نشان داده که فروش و انتقال آب از طریق تانکر وجود دارد.

وی اظهارداشت: اطلاع نداشتن از میزان دقیق برداشت روزانه و دوره ای از هر کدام از مناطق برداشت آب، پایین بودن امنیت فیزیکی محل برداشت آب با توجه به دسترسی مسوولان تانکر و همچنین خطر آلودگی ناخواسته منابع آبی، برق گرفتگی و شوک الکتریکی با توجه به نزدیک شدن مسول تانکر به تابلو برق و امکان برداشت غیر مجاز آب از جمله این مشکل ها است.

وی سامانه برداشت آب شرکت کوشا هوشمند را شامل سه قسمت سامانه برداشت آب مستقر در محل برداشت، نرم افزار جامع مدیریت، شارژ کارت عنوان کرد و درباره عملکرد سامانه برداشت آب مستقر در محل برداشت گفت: پس از انتخاب لیتراژ در صورتی که کارت دارای اعتبار کافی باشد فرمان به شیر برقی صادر می شود تا میزان مورد نظر آب برداشت می شود. اگر در میانه آبگیری کلید متوقف فشرده شود آب گیری قطع و مابقی لیتراژ استفاده نشده به کارت مرجوع می‌شود. اطلاعات مربوط به میزان برداشت آب و اطلاعات هویتی کارت نیز از طریق شبکه GSM به نرم افزار جامع مدیریتی ارسال می شود.

وی درباره نرم افزار جامع مدیریت نیز افزود: این نرم افزار نیز برای مدیریت جامع اطلاعات دریافتی و همچنین ارسال اطلاعات مدیریتی( در صورت نیاز) طراحی شده است. گزارش گیری جامع در دوره مورد نظر از محل های مورد نظر به صورت تفکیکی یا به صورت مجموع، گزارش گیری از گروه های مصرف و همچنین گزارش گیری از کارت در دوره مشخص، فعال و غیر فعال کردن شارژها و ایستگاه های برداشت از راه دور از جمله ویژگی های این نرم افزار است.

وی درباره شارژ کارت گفت: این دستگاه برای شارژ کارت هایی که در اختیار متقاضیان برداشت آب است استفاده می شود؛ هر کارت به میزان مورد نیاز توسط این دستگاه شارژ می شود. پس از شارژ کارت اطلاعات هویتی کارت و همچنین میزان شارژ کارت به نرم افزار جامع مدیریت ارسال می شود تا تمامی شارژها به اطلاع مسوول مربوطه رسانده شود. در صورتی که نیاز باشد می توان از طریق نرم افزار جامع امکان شارژ کارت را از راه دور سلب کرد و همچنین سقف اعتبار برای شارژ در نظر گرفت تا شارژ تنها توانایی شارژ به میزان مشخصی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: شارژ کارت مایفر13/5 مگاهرتزی، اعمال چندین لایه امنیتی روی کارت برای جلوگیری از هک شدن کارت توسط سایر دستگاه‌ها، ارسال پیام در زمان شارژ به مرکز کنترل، دریافت پیام از مرکز کنترل برای اعمال سقف شارژ و همچنین غیر فعال شدن دستگاه در صورت نیاز، ساعت و باطری داخلی و نگه داری اطلاعات ساعت و تقویم در صورت قطع برق، ذخیره اطلاعات روی حافظه داخلی تا 300 رکورد قابلیت افزایش حافظه، انتقال اطلاعات و تنظیم پارامترها از طریق پورتUSP، دارای دو کلید قابل تعریف برای شارژ کردن با مقادیر پر استفاده، توانایی ارسال اطلاعات از طریقGPRS و ثبت اطلاعات به صورت تحت وب از مشخصات این طرح است.

گزارش : فرزانه صدقی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل