همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

علیرضا آقایی در همایش ملی نجوم در تالار امام رضا(ع) اظهار کرد: امسال دانشگاه سیستان و بلوچستان افتخار پیدا کرد تا میزبان همایش ملی نجوم باشد.

وی با بیان این که پنج سال پیش چهارمین دوره این همایش به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشده بود، تصریح کرد: در این همایش محققین به مدت دو روز تحقیقات علمی خود را در رابطه به علم نجوم ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند با حضور در این همایش با آخرین موضوعات روز علم نجوم و اختر فیزیک آشنا شوند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان می توانند به جهت تهیه پایان نامه های خود با حضور در این همایش از راهنمایی‌های اساتید بهره مند شوند.

آقایی افزود: تمام کشورهای دنیا برای توسعه علم خود و آشنا شدن با دانسته‌‎ها و یافته‌های دانشمندان و محققان نقاط مختلف دنیا نیاز به ارتقاء روابط علمی خود دارند و برگزاری این همایش ها به توسعه این علم در کشور و شناساندان علم نجوم ایران در جهان نقش موثری دارد.

به گزارش ایسنا ، وی خاطرنشان کرد: ایرانیان علاوه بر رشته های پزشکی و مهندسی در زمینه فیزیک و نجوم نیز نوابغ بزرگی دارند که هم اکنون در بهترین مراکز علمی دنیا مشغول به فعالیت هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا