نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

علیرضا آقایی در همایش ملی نجوم در تالار امام رضا(ع) اظهار کرد: امسال دانشگاه سیستان و بلوچستان افتخار پیدا کرد تا میزبان همایش ملی نجوم باشد.

وی با بیان این که پنج سال پیش چهارمین دوره این همایش به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشده بود، تصریح کرد: در این همایش محققین به مدت دو روز تحقیقات علمی خود را در رابطه به علم نجوم ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند با حضور در این همایش با آخرین موضوعات روز علم نجوم و اختر فیزیک آشنا شوند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان می توانند به جهت تهیه پایان نامه های خود با حضور در این همایش از راهنمایی‌های اساتید بهره مند شوند.

آقایی افزود: تمام کشورهای دنیا برای توسعه علم خود و آشنا شدن با دانسته‌‎ها و یافته‌های دانشمندان و محققان نقاط مختلف دنیا نیاز به ارتقاء روابط علمی خود دارند و برگزاری این همایش ها به توسعه این علم در کشور و شناساندان علم نجوم ایران در جهان نقش موثری دارد.

به گزارش ایسنا ، وی خاطرنشان کرد: ایرانیان علاوه بر رشته های پزشکی و مهندسی در زمینه فیزیک و نجوم نیز نوابغ بزرگی دارند که هم اکنون در بهترین مراکز علمی دنیا مشغول به فعالیت هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل