نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رابط عصبی برای تبدیل سربازان به انسان‌هایی سایبری

این برنامه جدید به منظور افزایش ارتباط و انتقال اطلاعات بین مغز و دنیای دیجیتال طراحی شده است و می‌تواند کاربردهای وسیعی داشته باشد.

محققان آمریکایی می‌گویند این رابط که قرار است یک ابزار سازگار زیستی باشد از یک سانتی‌متر مربع بزرگ‌تر نیست و به عنوان یک انتقال‌دهنده عمل می‌کند که زبان الکتروشیمیایی نورونهای مغز و زبان صفر و یک مورد استفاده در تکنولوژی اطلاعات را به همدیگر تبدیل می‌کند.

این طرح به دنبال افزایش توانایی ارتباطات مغزی است، ابزارهای مشابه فعلی از 100 کانال ارتباطی تشکیل شده‌اند، اما این رابط جدید به دنبال سیستمی است که می‌تواند بیش از یک میلیون نورون را در لحظه با هم مرتبط کند.

این ابزار می‌تواند سربازان را به انسانهای سایبری تبدیل کند که توانایی آنها با استفاده از سیستم‌های دیجیتالی چندین برابر شده است، اما ظرفیت‌های قابل استفاده از این ابزار فراتر از کاربردهای نظامی است.

به گفته این محققان، این ابزار می‌تواند در درمان‌های پزشکی کاربرد داشته باشد، با کاربرد این ابزار دیجیتالی در افرادی که با نقص در بینایی یا شنوایی رو‌به‌رو هستند می‌توان اطلاعات شنوایی یا بینایی دقیق و با کیفیت برای مغز این افراد فراهم کرد، این اطلاعات میتواند بسیار بالاتر از میزانی باشد که توسط تکنولوژی‌های فعلی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا ، محققان می‌گویند که برای ساخت این ابزار لازم است پیشرفت‌هایی در زمینه‌های علمی مختلف مانند علوم عصبی، زیست‌شناسی سینتیک و الکترونیک صورت بگیرد. همچنین یک طرف معادله نرم‌افزار‌هایی است که لازم است به کار گرفته شوند تا اطلاعات حسی را بین بخش سخت‌افزاری دیجیتالی و مغز منتقل و رمزگشایی کنند، بدون این که درستی و تمامیت این پیام‌ها دستخوش تغییر شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل