نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ورود روبات های هوشمند انسان نما به حوزه گردشگری

در سال های اخیر شاهد حضور پر رنگ روبات ها در بسیاری از حوزه های زندگی انسان هستیم و در این میان روبات های انسان نما نقش و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند .

یک روبات انسان نمای هوشمند در چین ساخته شده است که به عنوان راهنما به مسافران خدمت رسانی می کند . این روبات ژیائو لو Xiao Lu  نام داشته و در ایستگاه قطار شهر گوانگژو کشور چین به عنوان راهنما به سوالات مسافران پاسخ می دهد.

هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند.

یکی از حوزه هایی که به اعتقاد کارشناسان ، ظرفیت بسیار زیادی برای بهره گیری از روبات های انسان نما دارد ، حوزه گردشگری و به ویژه بخش راهنمای گردشگران و مسافران است . به تازگی یک روبات انسان نمای هوشمند در چین ساخته شده است که به عنوان راهنما به مسافران خدمت رسانی می کند . این روبات ژیائو لو Xiao Lu  نام داشته و در ایستگاه قطار شهر گوانگژو کشور چین به عنوان راهنما به سوالات مسافران پاسخ می دهد. گفتنی است بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، عملکرد این روبات به عنوان نمونه آزمایشی طرح بزرگتری در حال بررسی است که قرار است در آینده و در زمان اوج ترافیک مسافرتی کشور چین در فصل بهار به صورت رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

 منبع : xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل