نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور 3 انجمن معتبر جهانی در کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی

دکتر مریم سادات حسینی در نشست کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی افزود: در این کنگره برای اولین بار انجمن اروپایی سرطان های زنان که از انجمن های معتبر جهانی است که حرف اول را در درمان ناباروری می زنند، حضور خواهند داشت و برنامه ای در این کنگره تدارک دیده اند که به مخاطبان ارایه می شود.
وی اضافه کرد: همچنین آکادمی بین المللی تولید مثل نیز در این کنگره شرکت کرده است و آخرین روش های درمانی بیماری های زنان و ناباروری را با متخصصان ایرانی در میان می گذارند.
مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: انجمن بین المللی ای وی اسپانیا (نازایی ) و همچنین نماینده ای از فیگو (معتبر ترین ارگان رشته های زنان) از دیگران حاضران در این رویداد هستند.

**واکسیناسیون، راهکاری برای جلوگیری از سرطان زنانه 
حسینی در بخش دیگری از سخنانش به سرطان دهانه رحم پرداخت و گفت: عامل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم در زنان ویروس است و براساس تحقیقات، ویروس HPV عامل ایجاد کننده 99 درصد موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم است .
وی یادآور شد: واکسیناسیون بهترین روش است که می تواند از ابتلا به بیماری پیشگیری کند .
به گفته حسینی، واکسن های موجود در جهان که برای این بیماری ساخته شده، از نوع کم خطر چهار گانه است اما برای نوع پرخطر این بیماری واکسنی وجود ندارد. 
رئیس کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی افزود: این واکسن ها در جهان در برخی از کشورها به عنوان برنامه کشوری تلقی شده و به صورت اجباری مورد تزریق قرار می گیرد.
وی با بیان این که واکسن سرطان دهانه رحم در کشور وجود دارد، گفت: این واکسن در دسترس همه افراد نیست و لزومی ندارد برای همه تجویز شود. 
حسینی افزود: ویروس سرطان دهانه رحم قابلیت مهار شدن را دارد و رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از رفتار های پرخطر جنسی می تواند آمار ابتلا به این سرطان را کاهش دهد.
به گفته وی، سرطان های زنان و موضوعاتی مانند سرطان های دهانه رحم و حفظ باروری در سرطان ها، و در حوزه مباحث جنرال زنان، موضوعاتی مانند هورمون ها و قرص های ضد بارداری مورد بحث و تبادل نظر بین اساتید شرکت کننده در کنگره قرار می گیرد.
حسینی اظهار کرد: روش های جراحی لاپاراسکوپی و جراحی باز از دیگر چالش های جراحی زنان است و همچنین سقط مکرر ناشی از نارسایی دهانه رحم، بررسی لزوم یا عدم لزوم غربالگری زنان، علل سقط مکرر جنین، بیماری های خود ایمنی از مباحثی است که مورد توجه صاحبنظران این حوزه است .
کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 28 تا 30 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در تهران برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل