نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارائه آخرین دستاورد‌های صنعت موتور با حضور صاحبان فناوری ایران و جهان

نهمین همایش «موتور‌های درون‌سوز و نفت» با هدف تدوین سند راهبردی سوخت، قوای محرکه و محیط زیست کشور و ارائه آخرین دستاورد‌های صنعت موتور توسط پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن علمی موتور ایران و با حضور صاحبان فناوری ایران و جهان در روزهای 27 تا 29 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، موضوعاتی همچون «تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ملاحظات زیست محیطی، اسناد بالادستی و راهبردهای جهانی»، «سوخت‌های نوین و پاک؛ سوخت‌های زیستی، سوخت‌های مصنوعی و افزودنی‌های جدید»، «فناوری‌های نوین موتور؛ دورگه، کوچک‌سازی، پرخوران و بازخوران، زمان‌بندی متغیر، پاشش مستقیم بنزینی، احتراق تراکمی همگن، استرلینگ و …)» و «احتراق در موتورهای درونسوز و مهار آلایندگی ناشی از آن» از مهم‌ترین محورهای این همایش به حساب می‌آیند.

«آلایندگی موتورهای درونسوز در کلان شهرها؛ چالش‌ها و راهکارها»، «دینامیک سیالات موتورهای درونسوز؛ تنفس، تخلیه، پاشش و اختلاط سوخت»، «صدا و ارتعاشات» و «مدیریت و تنظیم موتور و روانکاری؛ روغن موتورهای سنتزی، نیمه سنتزی و نانویی و نقش روغن بر عملکرد موتور» از دیگر محورهای نهمین همایش موتورهای درون سوز هستند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه صنعت نفت، کشور‌های صاحب نام صنعت موتور و قوای محرکه از جمله آلمان، اتریش، ایتالیا، کره و چین در این رویداد پژوهشی و صنعتی حضور فعال دارند.

دکتر رالف مارگارد از شرکت FEV آلمان به عنوان سخنران کلیدی در این همایش در خصوص آینده خودرو‌ها در حمل و نقل جاده‌ای سخنرانی می‌کند. همچنین دکتر اودیتر گریب، نماینده شرکت AVL اتریش و دکتر تیزز، نماینده شرکت Bosch آلمان از دیگر سخنرانان کلیدی این همایش هستند که به ترتیب درخصوص توسعه فناوری‌ موتورهای احتراق داخلی و قوای محرکه و فناوری دیزل بر اساس نیازمندی‌های زیست محیطی آینده سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش دو میزگرد با عناوین «آسیب شناسی کیفیت قوای محرکه خودروهای مصرف داخل» و «راهکارهای بهبود کیفیت و ارتقای کیفیت سوخت و اثرات آن بر عملکرد موتور و آلودگی محیط زیست» برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی در روز 29 بهمن ماه در حاشیه این همایش با موضوعاتی نظیر توسعه قوای محرکه و احتراق موتور، راهکارهای کاهش آلودگی هوا، تحلیلی بر مشخصات فرآورده‌های نفتی مطابق با استاندارد Euro IV برای سوخت بنزین و نفت گاز و نقش پیل سوختی در آینده: آلایندگی صفر در سامانه حمل ونقل توسط اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

در حاشیه این همایش، سومین جشنواره علمی و فنی به منظور معرفی بهترین کتاب و پایان‌نامه، برترین مقاله،‌ بهترین قطعه‌ساز، محقق و صنعتگر نمونه و طرح ابتکاری برتر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پورتال پژوهشگاه صنعت نفت به نشانی اینترنتی www.ripi.ir و یا پورتال همایش به نشانی اینترتی www.iranengine.com مراجعه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل