به دنبال یک دنباله دار

مهندس امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان این مطلب گفت: این برنامه عصر شنبه 9 اسفند93 ، با حضور پروفسور پیرو بنونوتی(استاد دانشگاه پادُوا ایتالیا و عضو پیوسته اتحادیه بین المللی نجوم) و علاقه مندان به علم نجوم و فضا در سطح عمومی و رایگان از ساعت 16 الی 19 در تالار کهکشان  مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برپا خواهد شد.

بدون شک یکی از تاریخی ترین مأموریتهای فضایی بشر پرتاب کاوشگر "رُزتا" به سوی دنباله دار 67P است. سفینه "رُزتا" نخستین سفینه ساخت بشر است که از نزدیک خصوصیات یک ستاره دنباله دار را بررسی می کند. این سفینه در ماه مارس سال 2004 به فضا پرتاب شد و در حرکت ده ساله خود به سوی دنباله دار 67P ، شش میلیارد کیلومتر مسافت را در حاشیه منظومه شمسی پیموده است. این سفینه از مرکز سازمان فضایی اروپا در آلمان هدایت می شود.

مدیر مرکز علوم عنوان کرد: در ادامه برنامه، ارائه پرسش و پاسخ علمی و اعطای گواهینامه از سوی مجمع زمان سنجی اختفاهای نجومی(IOTA-ME) به شرکت کنندگان در این همایش نیز صورت می پذیرد.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی تجریش میدان قدس ، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، شماره22، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 22293280،22292246(داخلی102 و 104) تماس بگیرند و یا به سایت مرکز علوم  http://sactehran.ir مراجعه فرمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا