نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه فناوری موتورهای درون سوز و نفت بررسی می شود

 نهمین همایش موتور‌های درون‌سوز و نفت با هدف تدوین سند راهبردی سوخت، قوای محرکه و محیط زیست كشور و ارائه آخرین دستاورد‌های صنعت موتور توسط پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن علمی موتور ایران ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

كشور‌های صاحب نام صنعت موتور و قوای محركه از جمله آلمان، اتریش، ایتالیا،كره و چین در این رویداد پژوهشی و صنعتی حضور فعال دارند. دکتر رالف مارگارد از شرکت FEV آلمان به عنوان سخنران كلیدی بوده و در خصوص آینده خودرو‌ها در حمل و نقل جاده‌ای سخنرانی خواهند كرد. علاوه بر این دکتر اودیتر گریب، نماینده شرکت AVL اتریش و دکتر تیزز، نماینده شرکت Bosch آلمان از دیگر سخنرانان كلیدی این همایش هستند كه به ترتیب درخصوص توسعه فناوری‌ موتورهای احتراق داخلی و قوای محرکه و فناوری دیزل براساس نیازمندی های زیست محیطی آینده سخنرانی خواهند كرد.

موضوعاتی همچون تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه (مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ملاحظات زیست محیطی، اسناد بالادستی و راهبردهای جهانی)، سوخت‌های نوین و پاک (سوخت‌های زیستی، سوخت‌های مصنوعی، افزودنی‌های جدید)، فناوری‌های نوین موتور (دورگه، کوچک‌سازی، پرخوران و بازخوران، زمان‌بندی متغیر، پاشش مستقیم بنزینی، احتراق تراکمی همگن، استرلینگ و …) و احتراق در موتورهای درونسوز و مهار آلایندگی ناشی از آن از مهم‌ترین محورهای این همایش به حساب می‌آید.

آلایندگی موتورهای درونسوز در کلان شهرها (چالشها و راهکارها)، دینامیک سیالات موتورهای درونسوز (تنفس، تخلیه، پاشش و اختلاط سوخت)، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور و روانکاری (روغن موتورهای سنتزی، نیمه سنتزی و نانویی، نقش روغن بر عملکرد موتور) از دیگر محورهای نهمین همایش موتورهای درون سوز است.

در این همایش دو میزگرد با عناوین آسیب شناسی کیفیت قوای محرکه خودروهای مصرف داخل و راهکارهای بهبود کیفیت و ارتقای کیفیت سوخت و اثرات آن بر عملکرد موتور و آلودگی محیط زیست برگزار خواهد شد.

كارگاه‌های آموزشی در روز ۲۹ بهمن ماه در حاشیه این همایش با موضوعاتی نظیر توسعه قوای محرکه و احتراق موتور، راهکارهای کاهش آلودگی هوا، تحلیلی بر مشخصات فرآورده های نفتی مطابق با استاندارد Euro IV برای سوخت بنزین و نفت گاز و نقش پیل سوختی در آینده: آلایندگی صفر در سامانه حمل و نقل توسط اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. در حاشیه این همایش نیز سومین جشنواره علمی و فنی به منظور معرفی بهترین كتاب و پایان نامه، برترین مقاله،‌ بهترین قطعه ساز، محقق و صنعتگر نمونه و طرح ابتكاری برتر برگزار خواهد شد.

پژوهشكده فناوری قوای محركه پیشرو، دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیر كبیر،‌ سمنان،‌ شهید بهشتی و علوم و تحقیقات از حامیان معنوی این همایش هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل