دانشگاه MIT برنده‌ی مسابقه‌ی طراحی هایپرلوپ شد

 تیم موسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست یا همان MIT توانست به عنوان بهترین تیم انتخاب شود. شرکت SpaceX هم طرحی که مهندسان MIT ارایه داده‌اند را خواهد ساخت.

تیم دانشگاه «دلفت» (Delft) هم که از هلند در این مسابقه شرکت کرده بود، به عنوان تیم دوم انتخاب شد. از بین تمام گروه‌های شرکت کننده، ۲۲ تیم برای تست حمل‌کننده‌شان توسط SpaceX انتخاب شده‌اند. البته ممکن است داوران SpaceX ده تیم دیگر هم در هفته‌های آینده و با بررسی دوباره طرح‌ها به این تعداد اضافه کنند.

ایلان ماسک در صحبت‌های‌اش گفت که قرار است در آینده هم دوباره چنین مسابقه‌هایی برگزار کنند.

مسابقه‌ی SpaceX بخش‌های مختلفی داشت. بخش‌های زیادی مثل «بهترین سیستم پیش‌ران»، «بهترین طراحی» یا «بهترین ترمز» وجود داشتند و تیم‌های مختلفی هر کدام در این بخش‌ها موفق به دریافت جایزه شدند.

این برنامه که توسط صحبت‌های شخص ایلان ماسک، مدیرعامل SpaceX و هم‌چنین وزیر حمل و نقل ایالات متحده پایان یافت، با هدف تشویق مهندسان به ساخت سیستم‌های حمل و نقل وکیومی و تیوبی به راه افتاده بود.

Hyperloo

ماسک برنامه‌ی ساخت سیستم هایپرلوپ را برای اولین بار در مرداد ماه ۱۳۹۱ رونمایی کرد. سیستم هایپرلوپ شرکت SpaceX می‌خواهد تا در حمل‌کننده‌های آلومینیومی، مسافران را با سرعت بالای ۷۶۰ مایل در ساعت (۱۲۳۰ کیلومتر در ساعت) به مقصد برساند. هزینه‌ی ساخت مدلی که مسافران را حمل می‌کند ۶ میلیارد دلار، و برای مدل باری، ۷٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیر عامل SpaceX در صحبت‌های‌اش گفت که قرار است در آینده هم دوباره چنین مسابقه‌هایی برگزار کنند.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا