نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

70درصد مرگ های ناشی ازسرطان در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد

دکترشهپر حقیقت امروز یکشنبه در نشست خبری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان با بیان اینکه آمارمبتلایان به سرطان در جهان و ایران رو به افزایش است، پیش بینی کرد که این بیماری در سالهای آینده سبب افزایش مرگ ومیر درکشورهای درحال توسعه شود.
وی تاکید کرد:با توجه به روند افزایش بروز سرطان در کشور و با توجه به فاکتور سن و سالمندی باید در برنامه های پیشگیری از سرطان در کشور اجرا شود.
حقیقت یاداورشد:درجایگاهی قرار گرفته ایم که بروز افزایش و مرگ و میرسرطان در کشور،ارتباط با سن افراد دارد و وضعیت فعلی و جمعیت کشور به سمت سالمندی است و انتظار می رود در سال های آتی خطر شیوع سرطان در کشور بیشتر شود.
وی در ادامه اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان افزود:ایران در حال حاضر از لحاظ فناوری تشخیص و درمان درجایگاه خوبی قرار دارد و طب فراگیر و تکمیلی رایج در این زمینه می تواند به بیماران کمک کننده باشد.
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی اظهار کرد:استفاده از این ابزار در دانش درمان سرطان ناشناخته است و با برگزاری این کنگره سعی خواهیم کرد تا هم افزایی علمی بین متخصصان در علوم طب و مدرن و همچنین در درمان رایج در کنار طب تکمیلی کمک کننده باشد.
حقیقت اظهار کرد:طب فراگیر و تکمیلی در سرطان می تواند وضعیت کیفیت زندگی بیماران را شناسایی و ارتقا دهد و همچنین با معرفی راهکار علمی و راستی آزمایی در این دانش روش های مناسب درمان سرطان را معرفی کند.

**برگزاری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان 
در ادامه این نشست خبری زهرا شیخی دبیرعلمی اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان اظهار کرد: این کنگره با هدف اصلی ارتقای کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان به متخصصان این حوزه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برخی از بیماران بدون اطلاع پزشک معالج خود اقدام به خود درمانی با گیاهان دارویی و طب مکمل می کنند گفت:این کنگره تلاش دارد سیستم ارجاع و تجویز طب مکمل را بین بیمار و پزشک هماهنگ کند. 
شیخی ادامه داد: درهر جامعه ای پرداختن به بحث سرطان و درمان بهتر، مناسب و به روز از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این کنگره سعی شده است که روند درمان سرطان با طب فراگیر و مکمل و یا جایگرین به مخاطبان معرفی شود.
وی اظهار کرد :بیماران می توانند 38 تا 40 درصد در طول درمان از طب مکمل و جایگزین استفاده کرده و حتی در طب معنویت این میزان تا 80 تا 90 درصد به بیماران سرطانی کمک کند.
دبیر علمی اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان اضافه کرد: این کنگره فضا را برای شناسایی انواع طب مکمل رایج در کشور فراهم خواهد کرد و این بینش علمی را به مخاطبان می دهد که بتوانند روش های علمی مناسب را برای درمان سرطان با استفاده از این طب را در اختیار بیماران قرار دهد. 
شیخی گفت: این کنگره حول هفت محور اساسی برنامه های خود را دنبال خواهد کرد که طب ایرانی در سرطان ، تغذیه و رژیم درمانی در سرطان ، گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در سرطان ، مکاتب طبی مکمل رایج جهان در سرطان ، طب تسکینی در سرطان ، بیوالکترومگنتیکس و صوت و اخلاق پزشکی است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: حدود 164 مقاله علمی به دبیرخاته این کنگره ارسال شده است که برخی از این مقالات به صورت سخنرانی علمی و پوستر ارایه می شود و در این مقالات سعی شده است آخرین روش های درمانی و دستاوردهای علمی محققان ایرانی را در حوزه طب مکمل و فراگیر در اختیار متقاضیان این حوزه قرار دهد.اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل