قرار گرفتن ایران روی کمربند انرژی گرمایی زمین

دکتر صمد فتوحی در گفت‌و‌گو با ایسنا ، افزود: تحولات جهانی در زمینه توجه به حفظ محیط زیست و فناپذیر بودن منابع فسیلی، گرایش به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را سرعت بخشیده و روز به روز توجه بیشتری را به خود معطوف می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: عواملی همچون کاهش طول عمر منابع انرژی فسیلی در کنار عواملی همچون افزایش جمعیت و رشد اقتصادی، افزایش آلودگی هوا و محیط زیست لزوم استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را با توجه به توجیه اقتصادی آنها ضروری می‌سازد.

به گفته فتوحی، ایران یکی از کشورهایی است که بر روی کمربند انرژی گرمایی زمین واقع شده و دارای پتانسیل بالایی از این لحاظ است.

وی بیان کرد: ایران با داشتن منابع بسیار قوی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، مستعد به کارگیری و بهینه این گونه انرژی‌ها بوده و در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های انرژی کشور، بایستی جایگاه ویژه‌ای را برای آن اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش انرژی‌های فسیلی و نیاز روزافزون به انرژی باعث استفاده از انرژی‌های نو همچون باد، آب، بیوگاز و زمین گرمایی که از منابع پاک هستند شده است و عدم آلودگی هوای این انرژی‌ها کارشناسان محیط زیست و برنامه ریزان شهری را به استفاده بیش از پیش آن ترغیب کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا