نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت گسترش روابط با آلمان در زمینه‌های علمی و پژوهشی

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در این نشست که با حضور معاون ‌بین‌الملل و جمعی از مشاوران بین‌الملل پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار شد، «دانشگاه کارآفرین»، «بین‌المللی‌کردن دانشگاه» و «اخلاق و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی» را سه هدف عمده دانشگاه تهران در برنامه سوم عنوان کرد و افزود: دانشگاه تهران، دارای گسترده‌ترین فعالیت بین‌المللی در بین دانشگاه‌های کشور است و با توجه به شرایط پساتحریم، باید توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی دانشگاه تهران، با استفاده از ظرفیت استادان و جایگاه دانشگاه با جدیت پیگیری شود.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به این‌که دانشگاه تهران بیشترین جلسات مشترک و ارتباطات را در زمینه‌های علمی با کشور آلمان داشته و دارد، بر تبادل دانشجو و همکاری‌های دانشگاهی و تعمیق روابط با آلمان در زمینه‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، استادان دانشگاه را بهترین سفرای ایران در دیگر کشورها دانست و گفت: اولویت اصلی دانشگاه در برنامه سوم پنج ساله، بین‌المللی‌سازی آن است و در این راستا از برگزاری دوره‌های مشترک و پروژه‌های مشترک کلان حمایت خواهد کرد. همکاری با آلمان نیز برای دانشگاه مهم است، زیرا از نظر علمی و فرهنگی، ارتباطات مناسبی با مراکز علمی و دانشگاهی آلمان داریم و تفاهم‌نامه‌های متعددی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های مختلف آلمان امضا شده است.

عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تهران نیز در آغاز این نشست، گزارشی از همکاری‌های دانشگاه تهران با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی آلمان و مزایای تحصیل و پژوهش در این کشور ارائه داد و استفاده از ظرفیت و تجارب این دانش‌آموختگان را امری لازم و مفید ارزیابی کرد.

همچنین در این نشست، دکتر امیر نجات، معاون سیاست‌گذاری اداره‌کل برنامه‌ریزی و همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تهران گزارشی درباره پیشینه همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان و روابط آکادمیک میان آنها ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این نشست نیز، اعضای هیأت‌علمی دانش‌آموخته آلمان به بیان تجربیات و مسائل و موانع موجود در راه گسترش روابط بین‌المللی پرداختند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل