نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشت فلفل شیرین در ایستگاه بین المللی فضائی

سازمان فضائی روسیه در برنامه جدید خود قصد دارد با ارسال یک گلخانه جدید به ایستگاه بین المللی فضائی ، به کشت و پرورش فلفل شیرین در این محل اقدام کند . این پروژه قرار است تا پایان سال جاری میلادی انجام شود .

هدف اصلی دانشمندان از انجام این آزمایش ها ، بررسی امکان ایجاد یک گلخانه فضائی داخل فضاپیماهایی است که قرار است در آینده به ماموریت های طولانی مدت مانند ماموریت اکتشاف مریخ عازم شوند . این گلخانه ها قادر به تامین برخی مایحتاج فضانوردان خواهند بود .

در همین رابطه مارگاریتا لوینسکیخ سرپرست و مدیر آزمایشگاه تخصصی بیولوژی فضائی آکادمی علوم روسیه اعلام کرد : هدف ما مطالعه برخی گیاهان خاص در گلخانه جدید ایستگاه بین المللی فضائی است که قرار است در بخش متعلق به روسیه تعبیه شود . مطالعات ما نشان می دهد که امکان رشد و تکثیر فلفل شیرین در مدار زمین و شرایط آزمایشگاهی در ایستگاه بین المللی فضائی وجود دارد . البته باید اعتراف کرد که این موضوع تا کنون به صورت عملی در مدار زمین آزمایش نشده و فلفل شیرین در گروه گیاهانی که فضانوردان پیش از این موفق به کاشت آن در این ایستگاه شده اند قرار ندارد .

لازم به توضیح است که فضانوردان ایستگاه بین المللی فضائی در سال های گذشته آزمایش های متعددی را در زمینه رشد و کشت گیاهان در این محل انجام داده و تجربیات مناسبی در این رابطه وجود دارد.

در خاتمه گفتنی است هدف اصلی دانشمندان از انجام این آزمایش ها ، بررسی امکان ایجاد یک گلخانه فضائی داخل فضاپیماهایی است که قرار است در آینده به ماموریت های طولانی مدت مانند ماموریت اکتشاف مریخ عازم شوند . این گلخانه ها قادر به تامین برخی مایحتاج فضانوردان خواهند بود .

منبع : tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل