کمیته حمایت مالی از طرح های دانش بنیان تشکیل شده است

دکتر علی علیزاده روز جمعه در دومین روز از همایش روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج کشور در بندرعباس اظهار داشت:طرح های دانش بنیان با توجه به موضوع، در کمیته خاص خود مطرح و در خصوص میزان حمایت مالی مورد درخواست تصمیم گیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: تقویت اجرای طرح های تحقیقاتی دانش بنیان با توجه به نقشی که در تولید علم کاربردی و مورد نیاز جامعه دارد از برنامه ریزی های مهم در مسیر رشد علمی کشور است.
این مقام مسئول اظهار کرد: با نگاه و توجه ویژه دولت بودجه پژوهش و فناوری دانشگاه ها، امسال افزایش قابل توجهی داشته که این توجه در بودجه سال آینده نیز وجود دارد و موجب رونق فعالیت های پژوهشی شده است. 
علیزاده افزود:در حوزه پژوهش باید براساس مشارکت دانشگاه ها و چشم انداز 10 ساله عمل شود که در این راستا مناطق توانمندی های کلی خود را ارائه کرده و بر اساس آن اعتباردریافت کنند.
وی اضافه کرد: اکنون در بین دانشگاه های منطقه پنج کشور شرکت های دانش بنیان در حال افزایش هستند و اگر چهار دانشگاه مرکز رشد دریافت کنند ، می توان تقویت این شرکت ها را دنبال کرد.
به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: تبدیل پژوهش به فناوری و بهره گیری از آن در جهت اشتغال زایی و نیز کسب درآمد برای صاحب فرآیند ،رسالت جدیدی است که باید به آن توجه و دقت داشت.
به گفته وی از 20 شرکتی که بیشترین فروش محصولات دانش بنیان در کشور داشته اند، 10 شرکت در حوزه سلامت فعالیت هستند.
همایش دو روزه روسای دانشگاهها و معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه پنج کشور پایان یافت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا