نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت باتری با برگ درختان

امروزه ساخت باتری با استفاده از سیب زمینی یا لیمویی بسیار کوچک چندان دور از ذهن نیست اما به تازگی دانشمندان دانشگاه ماریلند (Maryland) در این زمینه به یک قدم فراتر رفته اند. این دانشمندان در پی تحقیقات خود موفق شده اند تا تنها با استفاده از سدیوم و یک عدد برگ به ساخت باتری بپردازند.

باید به یاد داشته باشید که نمی توانید این روش جدید یعنی ساخت باتری با استفاده از یک برگ را در خانه عملی کنید زیرا برای این کار باید یک برگ را در دمای هزار درجه سانتی گراد بپزید.

با این حال جدای از ساخت باتری با استفاده از میوه جات و سبزیجات باید به یاد داشته باشید که نمی توانید این روش جدید یعنی ساخت باتری با استفاده از یک برگ را در خانه عملی کنید زیرا برای این کار باید یک برگ را در دمای هزار درجه سانتی گراد بپزید.

محققان دپارتمان علوم مواد و مهندسی در طی این پژوهش نشان داده اند که از یک برگ بلوط کربونیزه شده و پر از سدیم می توان به عنوان قطب منفی یا آنود یک باتری استفاده کرد. هونگبیان لی (Hongbian Li) به عنوان یکی از محققان این تحقیق در این باره بیان کرد: «برگ ها در دنیای ما بسیار فراوان هستند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تنها یکی از آنها را از زمین برداریم.»

دیگر مطالعات نشان داده اند که پوست خربزه، پوست موز و فضولات گیاهی نیز می توانند به این روش مورد بهره برداری قرار گیرند اما استفاده از یک برگ به جای آنها به اماده سازی کمتری نیاز دارد. بسیاری از باتری های قابل شارژ در دنیای امروزی از لیتیوم بهره می برد اما هم اکنون دانشمندان بر سر ساخت باتری با استفاده از سدیم به رقابت می پردازند زیرا این نوع از باتری ها می تواند مدت زمان بیش تری در خود شارژ نگه دارد. با این حال هم چنان یکی از دغدغه های اصلی دانشمندان پیدا کردن ماده ای است که با سدیم سازگاری داشته باشد.

منبع: dailymail

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل