تکنیک های جذب مخاطب کدام است؟

مهدی صارمی فر،روزنامه نگار علم در این کارگاه که در مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور به همت انجمن ترویج علم و با همکاری خبرگزاری سیناپرس برگزار شد، خبرگزاری ها را یکی ازمهمترین درگاه های ارتباط علمی عنوان کرد.

وی با مقایسه خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی و سایت های علمی ایرانی و خارجی به شاخص های جذب مخاطب شامل استفاده از عکس، چیدمان اخبار و بهره مندی از تبلیغات و رنگ بندی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در میان سایر اجزای تولید اخبار علمی گفت: تولید محتوا درست و گسترده می تواند به مخاطب کمک کند که سره را از ناسره را تشخیص دهد.

صارمی فر ادامه داد: توجه به مباحث فرهنگی و سلیقه مخاطب هم می تواند در جذب مخاطب توسط سایت ها موثر باشد .به عنوان مثال برخلاف سایر کشورها که سایت گوگل پربازدیدترین سایت است، در کشور ژاپن سایت یاهو به دلیل انعکاس حال و هوای اوائل قرن 20 پربازدیدترین سایت این کشور است.

وی درباره فاکتورهای اساسی تجربه مخاطب گفت: مردم، فعالیت ارائه شده و متن، به عنوان فاکتورهای تجربه مخاطب باید بتوانند تجربه مشترکی را در مخاطب ایجاد کنند و با تغییرهر یک، تجربه کاربر نیز تغییر می کند.

به گفته صارمی فر، داشتن استراتژی، تحقیق کاربر، کاربردپذیری، تکنیک های نوشتاری، اطلاعات آرشیوی و طراحی بصری ، تجربه های کاربری به شمار می رود.وی ادامه داد: المان های تجربه کاربری مخاطب نیز شامل تشخیص نیاز کاربران، تولید محتوا و طراحی صفحه است.

این روزنامه نگار علم با تاکید بر استفاده از نمودار بلوغ سایت ها گفت: هدف اصلی درآمدزایی است تا سرمایه گذاری روی حوزه خبرهای علمی بازده اقتصادی داشته باشد. همچنین لینک، بنر، معرفی محصول و لوگو از جمله روش های درآمدزایی است.

گزارش : امیربامه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا