نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۱۱ طرح فناورانه دانشگاه شریف قرارداد صنعتی بستند

سینا حسن علی زاده، مسئول دفتر برنامه توسعه انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس ارشد انتقال فناوری در گفتگو با مهر گفت: یکی از برنامه های معاونت پژوهشی دانشگاه شریف، دفتر انتقال فناوری است که از طرح ها و ایده های اساتید با قابلیت تجاری سازی، به صورت ریسک پذیر حمایت کند.

وی افزود: بدین واسطه، نمونه اولیه محصول محققان در این دانشگاه تولید می شود و در ادامه به تولید می رسد تا در نهایت فروخته شوند.

حسن علی زاده  با بیان اینکه یک سال و نیم است که از عمر دفتر انتقال فناوری می گذرد، اظهار داشت: در این مدت ۱۷۰ طرح به دفتر انتقال فناوری ارسال شده است که از این تعداد تا کنون ۱۱ طرح فناورانه، برای تولید قرارداد منعقد کرده اند. همچنین ۶ طرح در حال مذاکره برای تولید انبوه هستند.

وی با اشاره به ماموریت اصلی دفاتر انتقال فناوری گفت: خلا سرمایه، دانش و تجربه تجاری سازی مورد نیاز در نخستین مراحل توسعه تکنولوژی به وسیله این دفتر برطرف می شود و می تواند فناوری را به مرحله ای از رشد برساند که موفق به جذب سرمایه از صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر داخل یا خارج دانشگاه با سهمی عادلانه شود.

وی افزود: هدف دفتر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف ، تجاری سازی یافته ها و دستاوردهای تحقیقاتی، ارزش آفرینی و ثروت آفرینی برای اعضای دانشگاه، حفاظت از حقوق مالکیت فکری و معنوی دستاوردها، ترویج و تقویت فرهنگ تولید خدمات و کارافرینی، معرفی و ایجاد برندهای بومی و رفع وابستگی به واردات فناوری، ترغیب اعضای دانشگاه برای فعالیت های بیشتر در رفع نیاز های جامعه است.

مسئول دفتر برنامه توسعه  انتقال فناوری  دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: همچنین  دفتر برنامه توسعه  انتقال فناوری  دانشگاه صنعتی شریف در خصوص بررسی و ارزیابی طرح ها و انتخاب طرح های با قابلیت تجاری سازی، تهیه طرح امکان سنجی و ارتباط با بازار و مشتریان، سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه طرح ها و ایده ها، ثبت حقوق مالکیت فکری و معنوی، مذاکرات تخصصی با سرمایه گذاران، کمک به عقد قراردادها، عرضه محصولات توسعه یافته در بازار یا فروش مصادیق مالکیت فکری خدماتی ارائه می کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل