نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام آمادگی دانشگاه کاشان برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی در زمینه مدیریت شهری

 دکتر عباس زراعت در حاشیه بازدید شهردار کاشان از مرکز رشد دانشگاه کاشان اظهار کرد: با توجه به بودجه جداگانه شهرداری به پژوهش، دانشگاه می‌تواند مجری و شهرداری نیز حامی طرح‌های تحقیقاتی مدیریت شهری باشد.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و تحقیقاتی و علمی نیز با شهرداری همکاری داشته باشد و طرح‌ها و راهکارهای علمی برای توسعه فرهنگی شهر ارائه دهد.

محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان نیز از آمادگی همکاری شهرداری با دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: برای رفع معضلات و مشکلات شهر، ارتباط با دانشگاه و استفاده از پتانسیل‌ها و تجربیات متخصصان و کارشناسان مربوطه و ارائه راهکارهای علمی لازم است.

وی مرکز رشد دانشگاه کاشان را با دارابودن هسته‌های مرکزی علمی ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگ اشتغال و کار و مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداری آماده انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با برخی از شرکت‌ها و هسته‌های مرکز رشد دانشگاه کاشان است.

رضوی اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند همکاری خوبی در زمینه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، استفاده بهینه از آب، فضای سبز، زیباسازی ساختمان‌ها، معماری شهر و اخذ استانداردها با شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که بخش زیادی از بودجه شهرداری به کارهای پژوهشی اختصاص دارد، تصریح کرد: برای توسعه و آبادانی شهر باید هر چه بیشتر و بهینه از پتانسیل‌های شهر و دانشگاه استفاده کرد.

داوود حسنعلیان، مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فعال در زمینه‌های فناوری و بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فناوری را از جمله اهداف مرکز رشد دانشگاه بیان کرد.

حسنعلیان، فضای کالبدی نامناسب را از مشکلات مرکز رشد ذکر کرد و گفت: در مرکز رشد 24 هسته مرکزی مستقر هستند که برای ارتقاء و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین و فعالیت هر چه بهتر این شرکت‌ها به مکان و فضای بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه فناوری می‌شود، اظهار کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و ایده‌پردازی می‌توان زمینه اشتغال و کارآفرینی جوانان منطقه را فراهم کرد.

به گزارش ایسنا،حسنعلیان برگزاری مسابقات ایده شو، مشاوره‌های شغلی کسب و کار ایده‌یابی و ایده پردازی را از جمله برنامه‌های مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان اعلام و خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان آماده همکاری با شهرداری و مدیریت شهری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل