ساخت سوپر اسپاگتی توسط متخصصان تغذیه

اگرچه اسپاگتی و ماکارونی یک غذای ایتالیائی محسوب شده و منشا نخستین این غذای پر طرفدار ، در ایتالیا است اما امروزه از این غذا در سراسر دنیا به طور گسترده ای استفاده شده و طعم مناسب و آسان بودن پخت آن سبب شده در بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان از این ماده غذائی در سبد تغذیه خانواده استفاده کنند .

در ساختار مواد تشکیل دهنده  سوپر اسپاگتی ها تغییراتی ایجاد شده و مواد غذائی متنوعی مانند فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها با مواد اولیه این غذا ترکیب شده است . به گفته پژوهشگران ، استفاده از این ماده غذائی سبب کاهش بروز برخی بیماری های قلبی و عروقی در انسان شده و سطح سلامت عمومی افراد را افزایش می دهد .

به تازگی پژوهشگران ایتالیائی موفق به ساخت نسل جدیدی از اسپاگتی ها شده اند که با عنوان سوپر اسپاگتی شناسائی می شوند. در ساختار مواد تشکیل دهنده سوپر اسپاگتی ها تغییراتی ایجاد شده و مواد غذائی متنوعی مانند فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها با مواد اولیه این غذا ترکیب شده است . به گفته پژوهشگران ، استفاده از این ماده غذائی سبب کاهش بروز برخی بیماری های قلبی و عروقی در انسان شده و سطح سلامت عمومی افراد را افزایش می دهد .

گفتنی است این ماده جدید غذائی در پی همکاری مشترک و سه جانبه پژوهشگران دانشگاه بولونیا و دانشگاه مولیسه در کشور ایتالیا و دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام شده است . در این مطالعات ، دانشمندان اجزا دانه های گیاهی مصرف شده در ساخت ماکارونی و اسپاگتی را با روش موسوم به طبقه بندی با کمک هوا یا air-classifying از یکدیگر جدا کرده و خواص غذائی مورد نظر خود را به آن ها اضافه می کنند . در نتیجه این عملیات ، نوعی ماکارانی سازگار با محیط زیست ، دارای ارزش تغذیه بسیار بالا و بدون دور ریز تولید می شود .    

شرح کامل این پژوهش ها در اخرین شماره مجله تحقیقات بین المللی غذائی journal Food Research International منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا