گزارش ویدیویی از گلدان معلق مغناطیسی

گیاه ایر بونسای (bonsai) گیاهی مینیاتوری و کوچک است بر روی یک پایه مغناطیسی و به صورت معلق در هوا شناور بوده و به دور خود می چرخد. مشاهده این دسته از گیاهان در این حالت احتمالا احساس زندگی در دنیای فیلم های علمی تخیلی را برای شما تداعی می کند.

محققان ژاپنی سازنده این گلدان های خلاقانه در این باره بیان کرده اند که: «برای مثال از جمله گیاهانی که برای شما ارسال خواهند شد یک درخت کاج مینیاتوری به نام ماتسو (matsu) خواهد بود.»

محققان ژاپنی سازنده این گلدان های خلاقانه در این باره بیان کرده اند که: «برای مثال از جمله گیاهانی که برای شما ارسال خواهند شد یک درخت کاج مینیاتوری به نام ماتسو (matsu) خواهد بود.» با این حال همان طور که در فایل ویدیویی مشاهده می کنید نوع گیاه اهمیت چندانی ندارد بلکه سازه خلاقانه این دانشمندان است که در وهله اول چشم نوازی می کند.

سازندگان این گلدان در ادامه بیان کرده اند که: «ما برای صادرات و خارج کردن هر گیاهی از ژاپن با محدودیت روبرو بودیم. به این ترتیب برای حل این مشکل از اعضای تیم خود در ایالات متحده درخواست کردیم تا با پرورش دهندگان گل و گیاه و بونسای در این کشور به مذاکره بپردازند. باید یاد آور شویم که بونسای نمونه ما تنها یک تصویر است.»

با این حال اگر ترجیح می دهید که گیاهان معلق متفاوتی داشته باشید می توانید از کیت مناسب خود استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این کیت که توسط سازندگان این گلدان ها ساخته شده است گیاه مورد علاقه خود را از میان گیاهان موجود انتخاب کرده و خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که تمامی این گیاهان واقعی بوده و به آب رسانی روزانه و مراقبت نیاز دارند.

لازم به ذکر است که خاک توپ مانند و دایره ای این گیاهان با قطر استاندارد 6 سانتی متر، با فاصله ای دو سانتی از پایه مغناطیسی خود در هوا شناور مانده و به دور خود می چرخد. ارزان قیمت ترین این گلدان ها 200 دلار است که شامل یک آداپتور کم مصرف و پایه مغناطیسی این سازه است. نسخه دیگر این گلدان که 30 دلار گران تر از نسخه پیشین است برای پایه این گیاه از یک سنگ لاوا استفاده می کند.

البته چنانچه می دانید معلق نگه داشتن اجسام با استفاده از نیروی مغناطیس کار چندان جدیدی نیست؛ اما می توان نوآوری این تیم را در ترکیب این فناوری با گیاهان اورگانیک دانست.

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا