نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

23 درصد مقالات دانشمندان ایرانی در پایگاه ISI به شیمی اختصاص دارد

به گزارش پژوهشگاه شیمی و مهمدسی شیمی ایران، دکتر 'مجتبی شمسی پور' در بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران افزود: همان گونه که در بحث آموزش و پژوهش کشور، رشته شیمی جایگاه خوبی دارد، در صنایع کشور نیز مزیت با صنایع شمیائی است و باید از طرف دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه بیشتری به این رشته شود.
وی با تاکید بر این که تجاری سازی علم و ایجاد شرکت های دانش بنیان با حذف آموزش و پژوهش از کل این فرایند امکان عملی ندارد و بی نتیجه است بر توجه ویژه دولت به حمایت از دانش آموختگان مقطع دکترا و ایجاد اشتغال برای آنان تاکید کرد.
در ابتدای این سمینار، دکتر سید حمید احمدی دبیر سمینار گفت: این سمینار با هدف بحث و تبادل نظر محققان و اندیشمندان عرصه شیمی و ارائه آخرین دستاوردهای علم شیمی برگزار شد.
وی گفت: 680 مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شده و از میان مقالات 500 مقاله برای ارائه برگزیده شد که از این تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه شده است.
احمدی افزود: در این نشست 13 استاد برجسته در خصوص دستاوردهای عرصه شیمی تجزیه سخرانی و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ خواهند داد.
دبیر همایش برگزاری نمایشگاه با حضور 20 شرکت فعال در حوزه مواد شیمیائی و تجهیزات پیشرفته صنعتی را از دیگر برنامه های جانبی این سمینار برشمرد.
دکتر 'محمدرضا امیدخواه' رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران نیز در این مراسم با برشمردن دستاوردها و برنامه های پژوهشگاه، این مرکز علمی را خانه اهالی و اندیشمندان عرصه شیمی و مهندسی شیمی دانست و از آنان دعوت کرد تا برای انجام کارهای علمی خود از امکانات و تجهیزات مدرن آزمایشگاه های موجود استفاده و برای ارتقا سطح علمی و خودکفائی این علم تلاش کنند.
وی به اهمیت شیمی تجزیه در علم شیمی و علومی که با مواد آزمایشگاهی سروکار دارند، اشاره کرد و استفاده از تکنیک های شیمی را در بخش تشخیص و سنتز مواد و بهبود کیفیت مقالات علم شیمی بسیار مهم دانست.
امیدخواه ضمن اشاره به تلاش ها و اهتمام انجمن شیمی ایران و انجمن مهمندسی شیمی ایران در ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی رشته شیمی در کشور بر ضرورت ایفای نقش این انجمن ها در بازنگری جدی و به روز رسانی سرفصل های رشته شیمی و توجه مسئولان نظام آموزش عالی به رشته شیمی تاکید کرد.
براساس این گزارش، در افتتاحیه بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران با اعطای لوح سپاس از خدمات علمی دکتر محمد حسین سرورالدین استاد شیمی تجزیه دانشگاه تبریز و دکتر عبدالله سلیمی استاد شیمی تجزیه دانشگاه کردستان به عنوان چهره های منتخب شیمی تجزیه در سال 94 تجلیل شد.
همچنین در این مراسم با اعطای لوح سپاس و هدیه ای از خدمات ارزنده علمی دکتر کاظم کارگشا قدیمی ترین عضو هیات علمی پژوهشگاه به پاس 36 سال خدمت تجلیل و قدردانی شد.
این سمنار تا 8 بهمن ادامه دارد و نمایشگاهی از 20 شرکت فعال در حوزه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی در حاشیه آن برپا شده است.
مراسم افتتاحیه بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران روز ششم بهمن ماه سال جاری به همت انجمن شیمی ایران و با همکاری پژوهشگاه شیمی و مهمندسی شیمی ایران در مرکز همایش های حکمت برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل