نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بروز سالانه 400 هزار سکته مغزی در کشور

دکتر رضا سلمان روغنی امروز سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود:توانبخشی بیماران دچارسکته مغزی از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که از مجموع این بیماران حدود 200 هزار نفر دچار معلولیت و ناتوانی جسمی می شوند که باید در روند درمان آنها مجموعه بخش های توانبخشی به کمک این بیماران بشتابند.

وی ادامه داد:الان کمردرد و دیسک کمردیگر هیچ احتیاجی به جراحی ندارد و 95 درصد از بیماران بدون عمل جراحی با اقدامات درمانی، دارویی، طب فیزیکی، تزریقات تخصصی و فیزیوتراپی درمان می شوند.
به گفته وی امروزه درمان های غیرتهاجمی به کمک بیماران آمده و بدون انجام اعمال جراحی و پاره کردن بافت های بدن به راحتی می توان بیماران مشکلات عضلانی و اسکلتی را درمان کرد.
سلمان روغنی یادآور شد: مشکلات عضلانی و اسکلتی می تواند با وراثت و همچنین نوع سبک زندگی ارتباط داشته باشد به طوری که در برخی از خانواده ها آرتروز و دیسک کمر بیشتر مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: دیسک کمر و آرتروز از شایع ترین بیماری های عضلانی و اسکلتی محسوب می شود که فاکتورهای محیطی و سبک زندگی می تواند این وضعیت بیماری را تشدید کند.استعمال دخانیات نیز می تواند روند پیشرفت بیماری های عضلانی و اسکلتی را افزایش دهد.
دبیرعلمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود: امروزه بسیاری از بیماران مبتلا به دیسک کمر با بلند کردن اجسام سنگین دچار مشکلات نمی شوند بلکه این بیماران افرادی هستند که ساعت ها پشت میز کار و کامپیوتر خود نشسته و در این صورت فشار زیادی به ناحیه کمر و ستون فقرات آنان وارد می شود و همین شرایط منجر به کمردردهای مزمن و در گاهی موارد حاد می شود.
وی توصیه کرد: بنابراین رعایت نکات بهداشتی مانند نحوه نشستن پشت کامپیوتر بسیار مهم است البته ما به همه توصیه می کنیم که هر 50 دقیقه تا یک ساعت حدود پنج دقیقه کارمندان و آن دسته از افرادی که مجبور هستند ساعت ها پشت میز بنشینند راه بروند تا دچار کمر درد و یا مشکلات عضلانی و اسکلتی نشوند.
نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل