نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرحی از هواپیماهای آینده؛ پایانی بر سوانح هوایی

اما ترس عمومی از سوانح هوایی گویا ارتباط چندانی به آمارها ندارد و حتی احتمال ناچیز وقوع آن  نیز بسیاری از مردم جهان را وحشت زده می کند.
همین مساله باعث شده تا یک مهندس اوکراینی به نام ویلادیمیر تاتارنکو Vladimir Tatarenko ایده ای را توسعه دهد که بر مبنای آن جان مسافران هوایی آینده نجات پیدا خواهد کرد. اختراع تاتارنکو می تواند نقطه امیدی باشد برای پایان دادن به بسیاری از سوانح هوایی در جهان.
این مهندس اوکراینی به مدت ۳ سال روی پروژه ای کار کرده که می تواند به یک انقلاب بزرگ در امنیت سفرهای هوایی بیانجامد. در این طرح ؛ یک کابین جداشونده  وجود دارد که در مواقع خطر و بروز هر گونه سانحه؛ از سایر بخش های هواپیما جدا شده و به کمک چتر نجات تعبیه شده در آن می تواند مسافران را سالم بر زمین بنشاند. چتر نجات اتوماتیک و کابین جداشونده به گونه ای طراحی شده که چه بر روی زمین و چه بر روی آب قابلیت فرود داشته باشد.
به گزارش علمنا،ضمن اینکه حتی طبق این طرح ؛ بار و اثاثیه مسافران نیز سالم می ماند. تاتارنکو هنوز از اینکه این طرح بتواند به تولید انبوه برسد اطمینان ندارد. او برای توضیح این ایده که تمامی مسافران توسط یک کابین جداشونده نجات داده شوند به آماری استناد می کند که می گوید تقریبا ۸۰ درصد از سوانح هوایی به دلیل خطای انسانی رخ می دهند. او بر این عقیده است که اجرایی شدن این ایده در آینده نزدیک خیلی محتمل نیست. ابتدا باید طرح اولیه در قالب یک پروتوتایپ مورد آزمون قرار بگیرد که البته چنین آزمون هایی هزینه های بسیاری در بر دارد. همچنین نباید فراموش کرد که طرح  تاتارنکو نمی تواند جان مسافران را در برابر انفجار یا برخورد موشک نجات دهد.

    

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل