نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری اولین ایده بازار اسباب بازی در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده بازار اسباب بازی، محملی برای گردهمایی طراحان و ایده پردازان حوزه اسباب بازی و فرصتی برای تعامل سازنده، رشد و پویایی این صنعت فرهنگی در کشور به شمار می آید.
این رویداد که تاکنون با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای نظارت بر اسباب بازی، صندوق کارآفرینی امید، دفتر تسهیلات کوچک محیط زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل متحد همراه بوده است، توسط گروه علمی چهارباغ، شرکت دانش­بنیان ایده بازار و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می شود.
صورت مساله نخستین رویداد ایده بازار اسباب بازی این است که چگونه می توان با حداکثر 50 میلیون تومان سرمایه اولیه در صنعت اسباب بازی، محصولی تولید کرد که بعد از گذشت 18 ماه، دست کم پنج هزار عدد از آن فروش رفته و گردشی معادل 300 میلیون تومان ایجاد کند.

**روند برگزاری ایده بازار
پس از ارسال ایده ها به ایده بازار اسباب بازی، از میان آنها 20 ایده انتخاب شده است که به مرحله بعد خواهند رفت. ایده های منتخب توسط کمیته علمی داوری انتخاب خواهند شد؛ مهمترین عامل موفقیت هر ایده، نزدیکی آن به بازار هدف از نظر سرمایه گذاران است. 
توان افزایی و آموزش صاحبان ایده برای ارائه و اجرا، یکی از اهداف این رویداد است که به این منظور یک دوره آموزشی در چهار سرفصل مالکیت فکری، نگارش طرح کسب و کار تجاری، ارائه شفاهی و ارائه تصویری، برای منتخبان مرحله گزینش ایده ها در دی ماه برگزار شد. 
در انتهای دوره آموزشی یک ارائه خلاصه از شرکت کنندگان دریافت شده است که مبنای انتخاب هفت ایده برتر در روز رویداد خواهد بود.
ارائه صاحبان ایده در روز اجرای رویداد سه بخش خواهد داشت که شامل ارائه شفاهی ایده، پرسش و پاسخ حضار و پرسش و پاسخ داوران است و برای هریک از این بخش ها، مدت زمان 6 دقیقه لحاظ شده است.
رتبه بندی نهایی صاحبان ایده بر اساس میانگین امتیازات داوران از صفر تا 100 است و در صورتی که دو یا چند ایده دارای امتیازات برابر باشد، ایده ­ای که دارای امتیاز بالاتر از دید تماشاگران و حاضران باشد، رتبه بالاتری خواهد گرفت.
برندگان نهایی شامل سه نفر نخست داوری نهایی هستند و نفرات برگزیده برای کسب رتبه های اول تا سوم باید حداقل امتیازات را از نظر میانگین امتیازدهی داوران کسب کنند که برای رتبه اول حداق

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل