نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گشایش دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع با حضور 43 کشور

رئیس دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع روز دوشنبه در افتتاحیه این همایش به نقش موثر مهندسان صنایع در بهبود عملکرد و پیشبرد اهداف صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: هرچه دانشگاه و صنعت، مرزها و موانع پیش روی خود را بردارند به ضرورت هم اندیشی و گفت و گو و تعامل بیشتر میان این دو بخش مهم و کلیدی وقوف خواهیم یافت.
دکتر محمدعلی سبحان اللهی افزود: برکات دستیابی دانشگاه و صنعت به همدلی و همزبانی، به اقتصاد دانش بنیان خواهد رسید و ثمرات آنها به بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر خواهد شد.
سرپرست دانشگاه خوارزمی هدف از برگزاری اجلاس مهندسی صنایع را ایجاد ارتباطات و تبادل اطلاعات، ارتقای سطح دانش مهندسی صنایع در گرایش های مختلف به ویژه ارتباط با صنعت عنوان کرد.

افزایش 5 برابری ارسال مقالات انگلیسی زبان به همایش مهندسی صنایع 
دبیر علمی دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع نیز در این مراسم به رشد چشمگیر مقالات دریافتی به زبان انگلیسی در این دوره از همایش نسبت به دوره قبل اشاره کرد و گفت: در دوره یازدهم تعداد 14 مقاله به زبان انگلیسی به دبیرخانه همایش رسید که این آمار در همایش امسال با 76 مقاله دریافتی، رشد 5 برابری را نشان می دهد.
دکتر ابوالفضل میرزا زاده افزود: مجموعا یک هزار و 31 مقاله به دبیرخانه دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع ارسال شد که هیات داوران، 730 مقاله را انتخاب کرد و از این تعداد، 170 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 30 مقاله به صورت ارائه آنلاین ارائه خواهد شد.

مدل های توسعه صنایع کشور نیازمند اصلاح است
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش اظهار داشت: مدل های توسعه صنایع ما مدل های کارآمدی نیست و نیاز به اصلاح دارد که باید با توجه به شرایط جدید و تحولات روزافزون فناوری مورد اصلاح قرار گیرد.
دکتر علی اصغر توفیق افزود: در کارخانجات ما ماشین آلات و تجهیزات خوبی وجود دارد ولی به خوبی از منابع خود استفاده نمی کنیم و بعضا روش های مهندسی را به کار نمی گیریم.
وی خاطرنشان کرد: در محیط کارخانه، ارزیابی کار و زمان اهمیت چندانی برای ما ندارد و تاثیر آن را در اقتصاد نمی سنجیم و در این میان، مهندسان صنایع وظیفه بهبود عملکرد سیستم ها را برعهده دارند که نقشی کلیدی در افزایش راندمان صنایع ایفا می کند.
دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع از امروز پنجم بهمن ماه در محل سالن همایش های کتابخانه ملی ایران آغاز به کار کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
در این کنفرانس، محققان و استادانی از 43 کشور جهان از جمله فرانسه، اسپانیا، آمریکا، انگلیس، آلمان، لهستان، سوئد، ترکیه، پرتغال، تایوان، چین، برزیل، دانمارک، اتریش، ایتالیا، کره جنوبی، نیجریه، مکزیک، هلند، هنگ کنگ، قزاقستان، غنا و هائیتی حضور دارند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل