جهاد دانشگاهی بر تولید فناوری های مورد نیاز کشور تمرکز می کند

به گزارش ایرنا، حمیدرضا طیبی در چهل و سومین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاد دانشگاهی در دانشگاه لرستان با بیان اینکه اساس کار در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد ما یک اقتصاد دانش بنیان و متکی بر تولید ملی باشد، افرود: یکی از فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی فعالیت های پژوهشی و فناورانه است.

به گفته وی، فعالیت جهاد دانشگاهی در راستای الگوسازی توان کشور در تولید علم، فناوری ملی و تبدیل فناوری به ثروت ملی است و بر این اساس واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور در زمینه نیاز های ملی کشور در حوزه صنعت، کشاورزی، پزشکی و جامعه برنامه ریزی کرده اند.

طیبی افزود : در حال حاضر در زمینه علوم پزشکی دنیا از دارو درمانی به سلول درمانی پیش می رود و ما نیز در زمره کشورهای پیشرفته در زمینه سلول درمانی هستیم و کارهای خوبی در پژوهشگاه رویان و ابن سینا جهاد دانشگاهی انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما باید تولید علم کنیم، گفت: در این راستا تولید علم به فن ضروری است و فن را باید تجاری سازی کرد تا ثابت کنیم که اقتصاد ما یک اقتصاد متکی بر علم و فناوری است.

طیبی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی لرستان توسعه خوبی را در زمینه زیرساخت ها پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اولین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در جهاد دانشگاهی ایجاد شده افزود: انجام فعالیت های شاخص در زمینه گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی باید در دستور کار واحد لرستان قرار گیرد چرا که لرستان، استان مستعدی در این زمینه است.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت های آموزشی و حرکت به سوی فعالیت های تخصصی متناسب با توانمندی های استان گام برداشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های مرکز رشد باید توسعه پیدا کند تا نخبگان در زمینه تبدیل ایده به محصول مشکلی نداشته باشند و استاندار لرستان نیز آمادگی خود را برای همکاری در توسعه استان اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره مورد هجمه و توطئه بدخواهان بوده، اظهار کرد: این نظام مقدس دشمنانی دارد و اقتصاد آن باید یک اقتصاد متکی بر تولید ملی و تولید ما نیز باید مبتنی بر علم و فناوری باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا