امکان شروع جنگ به واسطه زباله های فضایی

بنابر گفته محققان، افزایش مداوم زباله های فضایی که در اطراف کره زمین شناور هستند می تواند منجر به بالا گرفتن تنش های سیاسی و حتی صف آرایی نظامی کشور های مختلف شود. بر اساس این محققان، حتی یک قطعه کوچک از این زباله ها قدرت کافی برای تخریب یا از بین بردن ماهواره های نظامی را دارد.

تاثیر این زباله های فضایی به خصوص بر روی ماهواره های نظامی موجب به وجود آمدن خطر سیاسی خاصی است که ممکن است حتی به درگیری های نظامی نیز بینجامید

این محققان می گویند که قطعاتی از موشک ها یا سخت افزار های معلق در فضا می توانند منجر به خطرهای نظامی ویژه ای شوند؛ زیرا ممکن است یک ماهواره عملیاتی در حین پرواز با این زباله ها برخورد کند ولی به اشتباه تصور شود که این ماهواره به وسیله یک حمله بین المللی از جانب یک کشور از دور خارج شده است.

آژانس فضایی آمریکا و روسیه در این زمینه توانسته اند بیش از 23 هزار قطعه بزرگ تر از 10 سانتی متر از این زباله های فضایی را ردیابی کردند اما تخمین ها حاکی از این هستند که ممکن است نیم میلیارد زباله فضایی در اندازه های بزرگ تر از 10 سانتی متر در فضا وجود داشته باشد. همچنین شمار قطعات کوچک تر معلق در فضا به میلیاردها مورد خواهد رسید.

بزرگ ترین خطری که این زباله ها می توانند داشته باشند در مدارهای پایینی زمین است، این زباله ها در این منطقه می توانند با سرعتی برابر با 30 هزار مایل بر ساعت به فضاپیماها برخورد کنند. این منطقه از فضا که در حدود 100 تا 1200 مایل بالاتر از سطح زمین قرار دارد، منطقه ای است که بیشترین ماهواره های نظامی را در خود جای داده است.

بنابر گزارش ها، تاثیر این زباله های فضایی به خصوص بر روی ماهواره های نظامی موجب به وجود آمدن خطر سیاسی خاصی است که ممکن است حتی به درگیری های نظامی نیز بینجامید. علاوه بر این کشور صاحب ماهواره آسیب دیده نیز به سختی می پذیرد که ماهواره آن کشور توسط زباله های فضایی و تنها بر اساس یک حادثه از بین رفته است.

 

مترجم: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا