نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاهی به جذاب ترین ساختمان نوساز خارج از اتحادیه اروپا

 مهمترین و برجسته ترین نمایی که در این ایستگاه دیده شده و چشم هر بیننده ای را خیره می کند، سقف موجدار، پیچیده و شگفت انگیز ساختمان این ایستگاه است. این ایستگاه قطار از قدمت نسبتا زیادی برخوردار بوده و می توان آن را جز قدیمی ترین ایستگاه های قطار دنیا محسوب کرد  چرا که گشایش آن به سال 1859 یعنی اواسط قرن نوزدهم  میلادی باز می گردد.

این ایستگاه قطار از قدمت نسبتا زیادی برخوردار بوده و می توان آن را جز قدیمی ترین ایستگاه های قطار دنیا محسوب کرد  چرا که گشایش آن به سال 1859 یعنی اواسط قرن نوزدهم  میلادی باز می گردد.

 در طول سال های 1888 تا 1894 میلادی مجموعه  تغییراتی  در ایستگاه قطار تقاطع جنوبی  داده شد و ساختمان این مجموعه به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفت. در سال 1915 طرح افزودن تعدادی خط جدید به ظرفیت ایستگاه  آغاز شد که در بین سال های 1918 تا 1924 این عملیات پایان یافته و استفاده از خطوط جدید آغاز شد.  در سال 2002، با تلاش مقامات شهر ملبورن، این ایستگاه قدیمی به طور اساسی بازسازی شد و چهره ای نو به خود گرفته و به یک ایستگاه قطار مدرن و پیشرفته تبدیل گردید. پروژه بازسازی این ایستگاه چهار سال به طول انجامید که طراحان و معماران این پروژه در پی آن توانستند، جایزه مؤسسه سلطنتی معماری بریتانیا که یکی از معتبرترین جوایز در سطح بریتانیاست را از آن خود کنند. گفتنی است از این ساختمان به عنوان جذاب ترین ساختمان نوساز خارج از اتحادیه اروپا یاد می کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل