نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعلام جزئیات جدید پرتاب ماهواره یوتل ست

سازمان فضایی روسیه  در بیانیه ای که به تازگی منتشر شده است به طور رسمی اعلام کرد برنامه پرتاب ماهواره جدید یوتل ست برای دومین بار  به تاخیر افتاده است.  این موضوع در حالی است که پیش از این مقامات روسی تاریخ 25 ژانویه را به عنوان زمان اجرای این پروژه اعلام کرده بودند اما در پی بروز پاره ای مشکلات مقامات این سازمان اعلام کردند که پروژه فوق در تاریخ 28 ژانویه اجرائی خواهد شد . به گزارش خبرگزاری تاس ، به تازگی مقامات سازمان فضائی برای بار دوم خبر از تاخیر در پرتاب این ماهواره داده و اعلام کردند که اجرای این برنامه با دو روز تاخیر به روز سی ام ژانویه برابر با دهم بهمن موکول خواهد شد .

این عملیات از طریق پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام خواهد شد و طبق اعلام رسمی این پایگاه ساعت دقیق انجام عملیات فوق الذکر ،  یک و 20 دقیقه بامداد( نیمه شب ) روز  30 ژانویه سال  2016 بوده و ماهواره یوتل ست از طریق  سکوی شماره 200 به مدار زمین پرتاب خواهد شد .

بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده درباره این عملیات، قرار است عملیات پرتاب ماهواره یوتل ست به وسیله یک راکت ماهواره بر  پروتون انجام شود که پیش از این بارها در پرتاب های تجار ی و دولتی کشور روسیه مورد استفاده قرار گرفته است . این عملیات از طریق پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام خواهد شد و طبق اعلام رسمی این پایگاه ساعت دقیق انجام عملیات فوق الذکر ،  یک و 20 دقیقه بامداد( نیمه شب ) روز  30 ژانویه سال  2016 بوده و ماهواره یوتل ست از طریق  سکوی شماره 200 به مدار زمین پرتاب خواهد شد .

لازم به توضیح است که آژانس فضایی روسیه در بیانیه جدید خود تایید کرد که این تاخیر با اعلام شرکت راه اندازی و سرویس (ILS) در خصوص وضعیت نامساعد جوی به وجود آمده است.  شرکت فوق الذکر مسولیت سرویس و راه اندازی راکت های پروتن را به عهده دارد. این شرکت در اطلاعیه های قبلی و از طریق وب سایت رسمی خود اعلام کرده بود که : راه اندازی موشک حمل کننده پروتون جهت پرتاب ماهواره یوتلست 9  ب EUTELSAT) 9B) به علت مشکلات جزئی در سیستم هماهنگ سازی خود با شرایط جوی نیازمند زمان بیشتری است و ارسال این راکت دو روز به تاخیر خواهد افتاد.

در این بیانیه تاکید شده است که پروژه فوق بدون هیچ مشکلی از قبیل اختلال در شرایط فنی یا امنیت راکت حمل کننده آماده ارسال به فضا خواهد بود .

ماهواره مورد نظر که توسط راکت پروتن به فضا پرتاب خواهد شد از تولید صنایع دفاعی و فضایی فرانسه است که با مقاصد تجاری به مدار زمین فرستاده می شود.

منبع : tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل