نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه تهران در صدر دانشگاه های ایران به لحاظ فعالیت دانشمندان برتر قرار گرفت

به گزارش دانشگاه تهران، این پایگاه بر اساس فعالیت 10 سال اخیر پژوهشگران دانشگاه های مختلف به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد که هر دو ماه یک بار و بر اساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل به روزرسانی می شود. 
معیار انتخاب پژوهشگران برتر، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها در رشته و حوزه های موضوعی بیست و دوگانه مورد ارزیابی این پایگاه است. بر همین اساس پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ شده خود، بالاترین استناد را داشته اند، مرتب سازی و سپس یک درصد برتر آنها، در حوزه های مختلف انتخاب و معرفی می شوند.
در گزارش اخیر این پایگاه، دکتر علی فهیم، دکتر جواد فیض، دکتر محمدرضا گنجعلی، دکتر امید بزرگ حداد، دکتر علیرضا کیهانی، دکتر علی اکبر موسوی موحدی، دکتر پرویز نوروزی، دکتر مسعود ربانی، دکتر سیدهادی رضوی، دکتر کرامت الله رضایی، دکتر رضا توکلی مقدم، دکتر سیدعلی ترابی و دکتر حسن یوسفی آذری از دانشگاه تهران در فهرست یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارند.
همچنین بر اساس این گزارش، دکتر رضا محمودی، دکتر سیاوش ریاحی، دکتر فریبرز جولای، دکتر عباس زارعی هنزکی، دکتر مهدی ادیب، دکتر علی محمدی، دکتر محمود امید، دکتر شاهین رفیعی، دکتر علی اکبر صبوری، دکتر زهرا امام جمعه، دکتر فرنوش فربد و دکتر فرزانه شمیرانی از دانشگاه تهران نیز جزو این فهرست هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل