نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در برنامه ششم توسعه کمرنگ است

لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 27 دی ماه از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که درماده 17 آن به موضوعات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند توسعه دولت الکترونیک، توسعه زیر ساخت ها همچون فیبر نوری و استقرار خزانه داری الکترونیکی، پرداخته شده است. 
دکترابوالحسن فیروزآبادی درحاشیه اولین نشست بین المللی سبک زندگی و سلامت، فرهنگ در فضای مجازی به ایرنا گفت: کمی شتاب زدگی در تهیه موضوعات مربوط به فضای مجازی در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که این موارد باید اصلاح شود.
وی اظهار کرد: فرصت لازم برای اصلاح این موارد در مجلس وجود دارد و تلاش می کنیم اصلاحات مناسب در این زمینه انجام گیرد. 

** تدوین برنامه عملیاتی شبکه ملی اطلاعات تا بهمن ماه سال جاری 
فیروزآبادی به همکاری مناسب وزارت ارتباطات با مرکز ملی فضای مجازی در خصوص تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار امیدواری کرد: تا آخر بهمن ماه برنامه اقدام عملی شبکه ملی اطلاعات با زمانبندی مشخص، تدوین شود. 
وی از تمام کسانی که در این حوزه ذینفع هستند اعم از بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان و کارشناسان دعوت کرد که ما را در تهیه این موضوع یاری کنند. 
فیروزآبادی یکی از موضوعات بسیار مهم را تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: بودجه های لازم برای شبکه ملی اطلاعات در سال آینده دیده شده است. 
تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، انحلال شوراهای موازی شورای عالی فضای مجازی، تثبیت و تقویت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی، ارتقای جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری، اهتمام ملی و همه جانبه و سرمایه گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری ها از جمله ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید است. 
اهتمام ویژه به سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی، ترویج هنجارها، ارزش ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی، احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی، توسعه محتوا و تدوین و تصویب نظام های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی مورد نیاز در فضای مجازی از دیگر ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل