به گزارش ایرنا، یادگیری زبان دوم در سال های کودکی و نوجوانی ساده تر است و به مرور زمان و با افزایش سن، این مهارت دشوارتر و دیرتر کسب می شود. با این حال، برخی افراد استعداد بیشتری در یادگیری زبان دوم دارند و ساده تر زبانی غیر از زبان مادری را فرا می گیرند.
محققان دانشگاه مک گیل در کانادا برای بررسی این موضوع تحقیقات گسترده ای را انجام دادند. این محققان تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان انگلیسی زبان را پیش از شروع یک دوره زبان آموزی فرانسه، مورد تکنیک تصویربرداری (fMRI) قرار دادند تا فعالیت مغز در حالت استراحت را اندازه گیری کنند.
مغز حتی زمانی که در حال استراحت است و فرد به هیچ موضوع مشخصی فکر نمی کند، فعالیت قابل اندازه گیری دارد، به این وضعیت حالت استراحت گفته می شود. می توان گفت که مغز هرگز غیر فعال نمی شود. مناطقی در مغز وجود دارند که حتی در این حالت، پیام هایی را ارسال و دریافت می کنند. این فعالیت ها سیگنال هایی را منتشر می کنند که توسط fMRI قابل شناسایی هستند. مطالعات جدید نشان می دهد اندازه گیری این فعالیت می تواند میزان توانایی فرد برای یادگیری زبان دوم را پیش بینی کند.
یادگیری زبان دوم راهکار مناسبی برای جلوگیری از زوال عقل است. محققان معتقدند که قبل از پنج سالگی، دوران طلایی یادگیری زبان دوم است ولی می توان این فرآیند را در هر سنی آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، نتایج این تحقیقات در نشریه The Journal of Neuroscience منتشر شده است.