نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص دقیق بیماری‌‌های قلبی با اتکا به دانش ایرانی

مهندس مریم قاسمی، مدیر عامل شرکت تولید کننده و صادر کننده دانش بنیان اوسینا در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت: عمده فعالیت شرکت ما تولید 3 سیستم تست ورزش قلب، بازتوانی قلبی و الکتروکاردیوگرافی یا  ECGاست.دستگاه الکترو کاردیوگراف (به اصطلاح عامه مردم دستگاه نوار قلب ) برای تشخیص بیماری های قلب و عروق در مراحل اولیه استفاده می‌شود؛ معمولا از بیماران مشکوک به ناراحتی های قلبی در مراجعه های ابتدایی به بخش اورژانس تست نوار قلب گرفته می‌شود.

وی افزود: سیستم تست ورزش نیز دستگاهی تشخیصی محسوب می شود. چنانچه نوار قلب بیمار مشکلی داشته باشد، برای تشخیص بهتر و دقیق تر فرد تست ورزش گرفته می شود.

وی اظهار کرد: سیستم بازتوانی قلبی نیز یک روش درمانی محسوب می شود. در این سیستم بیشتر به درمان بیمار  تمرکز می‌شود. این دستگاه معمولا برای بیمارانی که تحت جراحی باز یا سایر جراحی ها قرار گرفته اند، کاربرد دارد؛ این سیستم مکمل درمانی است و معمولا برای بهبود هرچه بیشتر بیماران پس از عمل جراحی چند جلسه متعدد بازتوانی قلبی تجویز می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: هم اکنون سیستم بازتوانی قلبی و تست ورزش نمونه مشابه داخلی ندارند و شرکت ما موفق به تولید و ساخت این سیستم ها شده است. این سیستم ها علاوه بر تفاوت قیمتی شان نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارای یک سری گزینه های ویژه ای هستند؛ گزینه هایی که بنابر نیاز داخلی در نظر گرفته شده اند.

وی بیان کرد: این دو سیستم با کمک مشاوره از پزشکان متخصص بنابر نوع  فیزیک بدن ایرانی ها طراحی و ساخته شده و به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در سیستم‌های ما گنجانده شده است؛ مساله ای که باعث رضایت بسیاری از پزشکان شده است.

وی گفت: همچنین ما سعی کرده ایم یک سری از این گزینه ها را بنابر  شرایط و درخواست کشورهای متقاضی روی دستگاه‌هایمان اعمال و به آن کشورها صادر کنیم؛ ما هم اکنون به کشورهای همسایه مان مانند عراق، آذربایجان، افغانستان صادرات داشته ایم و با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: اخیرا هم کار صادرات به کشورهای اروپایی را آغاز کرده ایم. ما موفق به صادرات محصول‌هایمان به کشور هلند شدیم. همچنین ما با سایر کشورهای اروپایی همانند آلمان، لهستان و….  نیز برای  انجام کار صادرات در حال مذاکره هستیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل