نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهبود کیفیت عکس های نانو کریستال پروتئین

تصاویر برداری از نانو کریستال های پروتئین را می توان مواردی بسیار مهم جهت مطالعه علمی بر روی این کریستال ها به حساب آورد. گروهی از دانشمندان هلند اکنون نشان داده اند که اطلاعات این شبکه می توانند با استفاده از فیلتر خاصی نمایش داده شده و افزایش پیدا کنند.

نویسندگان این مقاله فیلتر شبکه جدیدی را پیشنهاد کردند که با استفاده از آن می توان تصاویر با نویز بالا و همچنین در برگیرنده اطلاعات مختلفی از کریستال ها را مورد پردازش قرار داد

این روش در واقع راه را به سمت تعیین ساختار سه بعدی کامل با ضریب تفکیک (رزولوشن) بالا برای بلورهای پروتئین هموار می کند. محققان این تحقیق در گزارش خود چگونگی افزایش اطلاعات شبکه یاد شده را با استفاده از ترکیب موج یاب و فیلتری از نوع خاصی به نام وینر را شرح دادند.

فیلتر شبکه ابزار بسیار قدرتمندی برای انتخاب و تحلیل تصاویر منجمد سه بعدی است که با کنتراست کم از نانو کریستال های سه بعدی پروتئین ثبت شده است. این روش تایید کننده این است که کریستال های سه بعدی از دامنه های مختلف با گراهای مختلف تشکیل شده اند. در واقع این الگوریتم می تواند به راحتی با کریستال های مختلف با جهت گیری های بسیار متفاوت، سلول های واحد و یا گروه فضایی رویارویی کند.

نویسندگان این مقاله فیلتر شبکه جدیدی را پیشنهاد کردند که با استفاده از آن می توان تصاویر با نویز بالا و همچنین در برگیرنده اطلاعات مختلفی از کریستال ها را مورد پردازش قرار داد. این فیلتر می تواند تصاویر با نویز بالا و نویزی کم کنتراست را از یکدیگر تشخیص بدهند. این کشف می تواند راه گشای  ترکیب فازهای تصاویر ثابت و دو بعدی دریافت شده از کریستال ها باشد.

منبع: Science daily

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل