نخستین جایزه بهترین رساله دکتری دررشته صنایع اعطا می شود

دکترمحمدعلی سبحان اللهی روز چهارشنبه درنشست خبری برگزاری این همایش دردانشگاه خوارزمی افزود: برگزاری همایش های ملی و بین المللی یکی ازبرنامه های دانشگاه خوارزمی است به طوری که دردو سال گذشته فعالیت دانشگاه در برگزاری کنفرانس درمقایسه با 10 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به برگزاری سه همایش بین المللی توسط دانشگاه خوارزمی درسال جاری بیان کرد: همایش های بین المللی علوم زیستی، علوم انسانی و رشته های میان رشته ای ، علوم تربیتی از جمله همایش های برگزار شده درسطح بین الملل است و در بهمن ماه امسال میزبان دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع به عنوان چهارمین همایش بین المللی این دانشگاه است .
سبحان اللهی افزود: برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی درتولید علم وانتقال دانش نقش مهمی را دارد، تبادل اطلاعات و آشنایی شرکت کنندگان با تازه های علمی درهمایش ها که منجر به تولید علم شود یکی از وظایف دانشگاه ها است.
وی بیان کرد: رشته صنایع یک رشته فراگیرومیان رشته ای است ودراموراجرایی کشورکارایی دارد ، بخش صنعت یکی از بخش های با ارزش افزوده بالا است، هر کشوری برای حرکت به سمت توسعه باید به صنعت توجه بیشتری داشته باشد.

*** اعطای جایزه بهترین رساله دکتری دررشته صنایع برای نخستین بار درکشور
ابوالفضل میرزا زاده دبیرعلمی دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع گفت: در این کنفرانس بین المللی 43 کشوردرقالب ارایه دهنده مقاله، شرکت کننده درمسابقه دریافت جایزه بهترین رساله دکتری، عضوهیات علمی و نشریات علمی بین المللی پشتیبان کننده مقالات، مشارکت دارند.
وی افزود: در کمیته علمی این کنفرانس بین المللی 18کشور اعم از ژاپن ، آلمان، فرانسه ، انگلیس ، آمریکا فعال هستند و همچنین 20 دانشگاه و انجمن علمی بین المللی منفرانس را حمایت علمی می کنند.
میرزا زاده بیان کرد: دراین کنفرانس 12 نشریه بین المللی از جمله اسکوپوس و چند نشریه دیگر حضوردارند، همچنین رییس انجمن بهینه سازی در اروپا از کشور آلمان ، نماینده سازمان ملی بهره وری آسیا و استاد دانشگاه توکیو و دانشگاه پراگ به عنوان سخنرانان کلیدی سخنرانی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از برگزاری همایش برای نخستین بار، اعطای جایزه بهترین رساله دکتری در رشته صنایع در کشور برنامه ریزی شده است، گفت:از میان رساله های دکتری ارسال شده ازداخل و خارج کشور، با کمک سه داورازکشورهای آلمان ، جمهوری چک وبلاروس و دو داور ایرانی ، رساله ها در سه مرحله داوری و 12 رساله دکتری در مرحله ارزیابی قرار گرفت که از میان این رساله ها شش رساله به مرحله فینال راه پیدا کردند.
وی یادآور شد: در جمع بندی انجام شده سه رساله از ایران و سه رساله از کشورهای آمریکا ، مجارستان و هندوستان انتخاب شدند، در نخستین روز از برگزاری این همایش نفر اول انتخاب و معرفی می شود.

*** افزایش 55 برابری تعداد مقالات خارجی در همایش بین المللی مهندسی صنایع 
میرزا زاده ادامه داد: در این دوره از همایش 1031 مقاله ارسال شده که 730 مقاله از کشورهای آمریکا، سوئد، ایتالیا، کانادا، انگلیس، آلمان ، فرانسه ، ژاپن و چین پذیرش و ارایه خواهد شد، در دوره های گذشته تعداد مقالات ارایه شده خارجی 19 مقاله بوده که در این دوره آمار مقالات به 76 مقاله افزایش یافته است که در مقایسه با میانگین دوره های گذشته 55برابر افزایش نشان می دهد .
وی گفت: از تعداد مقالات خارجی ارایه شده 51 مقاله پذیرفته شده و ارایه می شود، همچنین در دو روز برگزاری همایش حدود 100 مولف مقاله شرکت خواهند کرد.
وی یادآور شد: در این همایش ارایه پوستر نخواهیم داشت بلکه شرکت کنندگان مقالات خود را درسه قالب شفاهی ، دیجیتالی و آنلاین ، ارایه خواهند کرد.
وی گفت: در این همایش هشت کارگاه تخصصی با کمک محققان خارجی و ایرانی برگزار می شود و در روز سوم بعد از برگزاری همایش ، برگزاری تورهای صنعتی برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.
همچنین نسیم قنبر تهرانی دبیر اجرایی این همایش گفت: این همایش هر سال به همت انجمن علمی مهندسی صنایع ایران با میزبانی یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود و امسال دانشگاه خوارزمی میزبان برگزاری این همایش بین المللی است.
وی بیان کرد: در برگزاری این همایش علاوه بر همکاری شورای سیاستگذاری که شامل نمایندگانی از شرکت های بزرگ صنعتی ، وزارت صنعت و معدن و تجارت است، سازمان بهره وری آسیا ( ایپیو) و سازمان ملی بهره وری ایران نیزبه عنوان حامیان برگزاری این همایش بین المللی همکاری داشتند.
وی یادآور شد : پیش بینی شده در این همایش بین المللی شاهد حضور 700 شرکت کننده از اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، دانشجویان، مدیران و کارشناسان صنعت خواهیم بود.
دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا