نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک پژوهشگر: بوروکراسی اداری عامل آلودگی هواست

دکتر محمد حسین پاپلی یزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آلودگی هوا مهمترین معضل گریبانگیر کلانشهرهاست و همیشه بار این مشکل به گردن تردد خودروهای شخصی بوده است.
وی با بیان اینکه هیچ شهروندی بی دلیل در سطح شهر تردد نمی کند اظهار کرد: بوروکراسی اداری عمده ترین عامل افزایش تردد خودرو و آلوده شدن هوا در کلانشهرهاست که در صورت کاهش تصدی گری دولت و روان کردن بوروکراسی اداری آلودگی هوا از طریق کاهش ترددها به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.
وی گفت: اگر شهر هوشمند محقق شود و امور اداری و بانکی با هوشمندسازی بدون مراجعه حضوری قابل انجام باشد، گامی بنیادین در راستای ایجاد هوای پاک برداشته می شود.
استاد پیشکسوت جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طبق پژوهشی که در زمینه بررسی عوامل دخیل در آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها صورت گرفته است، روزانه حدود 24 میلیون تردد در کلانشهر تهران انجام می شود که حدود سه میلیون از این ترددها به مراکز اداری ختم می شود.
وی اظهار کرد: در کنار انجام کارهای سخت افزاری نظیر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تحول اداری و کاهش بوروکراسی نیز ضروری است.
هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون و د200 هزار خودرو در سطح شهر مشهد تردد می کنند.
شهروندان مشهد از ابتدای امسال تاکنون 29 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده اند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل