نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقبال ایران از فناوری مدیریت پسماند ژاپنی ها

 هوشنگ خندان دل امروز چهارشنبه در نشست مشترک هیات های ایرانی و ژاپنی با اشاره به سابقه همکار های مشترک دو کشور افزود: زمان شروع عملیات اجرائی حوزه مدیریت پسماند توسط شرکت های ژاپنی فرا رسیده است و فصل جدیدی برای همکاری ایران و ژاپن در حوزه مدیریت پسماند رقم می خورد.
خندان دل با اشاره به همکاری های سال های اخیر در حوزه های انرژی های نو و مدیریت پسماند گفت: شکل سازمان یافته این همکاری ها در آموزش های مدیریتی و کارشناسی در حوزه مدیریت پسماند در کشور ژاپن و همچنین با همکاری مشترک در ایران اجرائی شده است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های با اشاره به اینکه پایلوتی که در مشهد توسط طرف ژاپنی راه اندازی شده است نقطه شروع خوبی به شمار می آید، گفت: در ایران حجم زیادی از زباله تولید می شود که مایلیم از دانش کشور ژاپن بهره برداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد که کشورهای متعددی در حوزه مدیریت پسماند فعالیت می کنند و این کشورها با برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، مایل به همکاری های مشترکند؛ اما نقطه اتکا بسیار محکمی که در رابطه ایران و ژاپن وجود دارد همکاری هائی است که قبلا شکل گرفته است و من مطمئنم، این موضوع باعث همکاری های جدید مشترکی در این حوزه خواهد شد.
وی ادامه داد :ما فرصت هائی را فراهم کردیم که نمایندگان ذیربط دولت و بخش خصوصی ژاپن بخش هائی از کشور ما را مطالعه و بررسی کنند و این مطالعات ما را در شروع طرح های اجرائی قرار می دهند.
وی افزود: قوانین خوبی برای سرمایه گذاری مشترک در این زمینه در کشور ایران وجود دارد و ما از تمام ظرفیت ها برای رفع ابهامات احتمالی استفاده می کنیم .
معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: مطمئن هستیم که فصل جدید در همکاری های فی مابین ایران و ژاپن به خصوص در حوزه مدیریت پسماند رقم خواهد خورد.
نشست مشترک هیات های ایرانی و ژاپنی در زمینه بررسی همکاری و مشارکت در ساخت و احداث تاسیسات زباله سوز و استفاده از تجربیات کشور ژاپن در حوزه مدیریت پسماندهای شهری امروز در محل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد.
در این نشست رئیس و مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمعی از معاونین امورعمرانی استانداری ها، مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند شهرداری های شهرهای هدف در ایران، نمایندگان وزارت امورخارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی های نو ایران حضورداشتند.
به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،همچنین مدیران وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، رئیس بخش امور اقتصادی و تجاری سفارت ژاپن و نمایندگان اتحادیه JASE-W ، صنایع سنگین کاوازاکی، صنایع سنگین میتسوبیشی، شرکت JGC، شرکت نیپون استیل و شرکت toyo از کشور ژاپن نیز از دیگر شرکت کنندگان این نشست بودند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل