نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه جهاد دانشگاهی برای ایجاد مرکز پزشکی ناباروری وسرطان سینه در لرستان

به گزارش ایسنا ، دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با مهندس هوشنگ بازوند، استاندار لرستان با تاکید بر این که در جهاد دانشگاهی سرمایه‎گذاری می‎کنیم تا کار و صنعت مورد استفاده مردم قرار گیرد، اظهار کرد: متاسفانه واردات ضربه بزرگی به این امر وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم چند کار بزرگ در منطقه زاگرس به انجام برسانیم، باید مجموعه مزیت‎های استان‎های زاگرس‎نشین را کنار هم قرار دهیم و با یک تقسیم کار مناسب از حداکثر منابع استفاده کنیم، اضافه کرد: البته 80 درصد مزیت‎های استان‎های زاگرس‎نشین شبیه به هم هستند و نیاز است در هر استانی که کاری را به انجام می‎رسانیم، به گونه‎ای باشد که به درد استان‎های دیگر بخورد و تبدیل به کارهای اقتصادی خوب چه در حوزه کشاورزی و چه پزشکی شود و در نهایت مشکلات مردم حل شده و ثروت ملی ایجاد کند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه اگر در حوزه مرتبط کار کنیم، قطعاً پژوهشگاه رویان و ابن سینا به کمک ما می‎آیند، تاکید کرد: نمی‌توان همین کار را به صورت موازی برای استان‎هایی همچون ایلام و کهگیلویه و بویر احمد انجام داد، بلکه باید تقسیم منطقه‎ای کار صورت گیرد که ارزش اقتصادی داشته باشد و منجر به ایجاد شغل و ثروت شود.

 

وی اضافه کرد: علاقه‌مند هستیم تقسیم کار در این منطقه صورت گیرد و ما هم توان علمی آن را داریم.

 

طیبی بر ضرورت ایجاد مراکز تحقیقات تخصصی در لرستان تأکید کرد و گفت: پژوهش در گروه‎های پژوهشی انجام می‌شود و نتیجه کار که محصول و خدمات است، تحت عنوان خدمات تخصصی ارائه می‎شود.

 

وی گفت: برنامه‎ای جدی در حوزه گیاهان دارویی در لرستان داریم، چراکه این استان پتانسیل خوبی در این راستا دارد و می‎توان کار شاخصی در لرستان به انجام رساند.

 

طیبی با بیان اینکه مقدمات و بررسی‎ها به منظور ایجاد مرکز پزشکی در استان در دست انجام است تا در دو حوزه ناباروری و سرطان سینه در مرکز سرطان فعالیت شود، اظهار کرد: از صحبت و همکاری با بخش خصوصی استقبال می‎کنیم و باید کار را در منطقه به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنیم که ارزش اقتصادی داشته باشد و سرمایه‎گذار از این مهم نیز استقبال کند.

 

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ علمی تجربه متراکم خوبی در جهاد دانشگاهی وجود دارد، اضافه کرد: تجربه‎هایی که در حوزه‎های ژنتیک داریم، می‎تواند در ارتقای دام و آبزیان موثر باشد، ما روی مباحث ژنتیکی کار می‌کنیم که البته کار علمی پیچیده و ارزشمندی است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه می‎توان از تجربه ما در حوزه پزشکی و ژنیتک نیز استفاده کرد، یادآور شد: مشتری ما دولت و سازمان‎های بزرگ هستند.

 

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی لرستان با وجود حضور دکتر سید علی نادر دهقانی الوار، توان و انرژی خوبی دارد و نیاز است مورد حمایت قرار گیرد، یادآور شد: سرعت انجام کار در جهاد دانشگاهی مطلوب است، چرا که هنوز روحیه جهادی وجود دارد، منتها امکانات ما محدود است. کمتر از 20 درصد منابع ما توسط دولت تأمین می‎شود و 80 درصد از نتیجه کارهای علمی، تجاری‎سازی و آموزشی کسب درآمد می‎شود.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرمایه‎گذار اگر بداند یک سری حمایت‎ها از او می‎شود، قطعاً استقبال و از منابع بانکی استفاده می‎کند و البته آن وقت می‎تواند این تسهیلات را بر‎گرداند، تصریح کرد: در کشور صنعت نفت، ریل، فولاد، کانی‎های غیرفلزی و فلزی توسعه یافته است.

 

وی گفت: واردات به کشور باید با الگویی هوشمندانه صورت پذیرد و این موضوع توسط دولت کنترل شود. ما می‎توانیم در این زمینه برنامه‎ریزی کنیم.

 

طیبی با اشاره به اینکه در حوزه‎های پزشکی و مهندسی حمایت از مدیران جهاد دانشگاهی موثر بوده و استانداران استان‎هایی همچون خراسان و خوزستان و کرمانشاه از طرح‎های جهاد دانشگاهی حمایت کردند و مرکز جهاد دانشگاهی قوی نیز داشتند، یادآور شد: ما منابع محدودی داریم، اما علاقه به کار ما زیاد است و فکر نمی‎کنم هیچ مجموعه‎ای بتواند همانند جهاد دانشگاهی با این امکانات محدود به این میزان ثروت ملی ایجاد کند.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل