نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهشی بزرگ در عملکرد پردازنده های گرافیک کامپیوتری

شرکت کره ای سامسونگ الکترونیک به طور رسمی از آغاز تولید انبوه سریعترین ریز تراشه حافظه در جهان  با مشخصات 4 گیگا بایت حافظه با پهنای باند بالا (HBM)  و ریز تراشه دسترسی حافظه پویا از نوع dynamic random access memory (DRAM) خبر داد . بر اساس این گزارش ، ریز تراشه فوق هفت برابر سریع تر از نمونه های ارائه شده پیشین هستند .

این بسته موسوم به 4GB DRAM package بر پایه نسل دوم HBM (HBM2) ساخته شده و می تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار بیشتر و در حدود هفت برابر فناوری های فعلی جا به جا کند .

این بسته موسوم به 4GB DRAM package بر پایه نسل دوم HBM (HBM2) ساخته شده و می تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار بیشتر و در حدود هفت برابر فناوری های فعلی جا به جا کند . به گفته کارشناسان ، این ریز تراشه می تواند انقلابی بزرگ در محاسبات کامپیوتری ایجاد کرده و در سیستم های گرافیکی ، شبکه ها و خدمات سرورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد .

این ریز تراشه حافظه جدید از تکنولوژی پردازنده بیست نانومتری 20-nanometer process technology بهره جسته و طراحی آن به گونه ای است که مصرف انرژی بسیار کمتری داشته و در مقایسه با نمونه های قبلی از کارائی بسیار بیشتری برخوردار است .  

گفتنی است شرکت سامسونگ در بیانیه ای رسمی خبر از آغاز طراحی های لازم برای ساخت نمونه فوق الذکر با ظرفیت 8 گیگا بایت داده و اظهار امیدواری کرده است که این محصول در سال جاری میلادی تولید شود . ریز تراشه فوق الذکر به طور ویژه ای می تواند عملکرد کارت های گرافیکی را افزایش دهد .

منبع : xinhuanet

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل