نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشگیری از عوارض دیابت با جهش ژنتیکی مصنوعی

پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی نوعی جهش ژنتیکی خاص شدند که می توان آن را به صورت مصنوعی در بیماران مبتلا به دیابت ایجاد کرده و از این طریق به روند درمان و بهبود سلامت این افراد کمک کرد .  از مهمترین بیماری هایی که با کمک این جهش ژنتیکی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد ، رتینوپاتی retinopathy  و نفروپاتی nephropathy است که بر عملکرد چشم و کلیه بیماران دیابتی تاثیرات منفی می گذارند .

از مهمترین بیماری هایی که با کمک این جهش ژنتیکی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد ، رتینوپاتی retinopathy  و نفروپاتی nephropathy است که بر عملکرد چشم و کلیه بیماران دیابتی تاثیرات منفی می گذارند .

در این مطالعات ، پژوهشگران موفق شدند به طور دقیق ، عملکرد و نقش ژن SLC19A3 که با نام  hTHTR2 شناخته می شود را در جا به جائی و استفاده از ویتامین B1 و محافظت از بروز و توسعه عوارض دیابت شناسائی کنند .

گفتنی است پیش از این و در سال 1996 میلادی پژوهشگران ایتالیائی در شهر تورین موفق به نشان دادن نقش ویتامین B1 به عنوان یک عامل سرعت دهنده در تصحیح و درمان بسیاری از ناهنجاری های ناشی از میزان قند و گلوکز بالای خون شده بودند . این حالت در بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت مشاهده می شود .

شرح کامل این پژوهش ها در آخرین شماره مجله بین المللی پزشکی بازبینی دیابت international review Diabetes که از زیر شاخه های انجمن دیابت ایالات متحده آمریکا محسوب شده و یکی از معتبر ترین نشریات علمی جهان در این حوزه محسوب می شود ، منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل