نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پهپاد ضد پرنده برای حفاظت از مزارع

به تازگی گروهی از متخصصان اقدام به طراحی یک پهپاد ویژه کرده اند که می توان از آن برای مصرفی ویژه بهره گرفت. این پهپاد خاص ProHawk UAV نام دارد و توسط شرکتی به نام Bird-X ساخته شده است.این وسیله می تواند با استفاده از چهار موتور پروازی خود، به خوبی در آسمان مزارع به گردش پرداخته و موجب ترسیدن پرندگان و عدم تغذیه آنها از محصولات موجود در مزرعه شود.

برای مشکل باتری این پهپاد نیز ساختار شارژ بی سیم ویژه ای در نظر گرفته شده است که می تواند این پهپاد را در بین زمین و آسمان شارژ کند تا بتوان در تمامی 24 ساعت، به صورت بی وقفه از این پهپاد در آسمان بهره گرفت.

در طراحی این پهپاد نهایت تلاش سازندگان بر روی این امر بوده است تا حرکات ProHawk UAV به حرکات واقعی بازها شباهت داشته باشد و به همین دلیل نیز این پهپاد دارای قابلیت حرکات دایره ای در حول محورهای کوچک است که موجب می شود پرندگان آن را با یک شکارچی ذاتی اشتباه گرفته و به سرعت منطقه را ترک کنند.

برای مشکل باتری این پهپاد نیز ساختار شارژ بی سیم ویژه ای در نظر گرفته شده است که می تواند این پهپاد را در بین زمین و آسمان شارژ کند تا بتوان در تمامی 24 ساعت، به صورت بی وقفه از این پهپاد در آسمان بهره گرفت. در ادامه می توانید یک فایل ویدیویی که نشان دهنده نحوه پرواز این پهپاد است را مشاهده کنید.

منبع: popularmechanics

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل