نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت سطح لمسی حساس برای بازوهای روباتیک

همان طور که می دانید قطعات بسیار حساسی برای ساختن خودروها، صفحه نمایش ها و تکنولوژی های نوری مورد استفاده قرار می گیرند. این اجزا در طول فرایند تولید دائما به وسیله دستگاه های خاص روباتیکی برداشته شده و در جای مناسب خود قرار می گیرند. قانون proprietary Gecomer موجب کاهش خطر آلوده شدن سطح اجسام با بقایای ناشی از گرفته شدن انها توسط بازوهای روباتیک و همچنین آسیب های ناشی از این گرفته شدن می شود.

محققان موسسه لابنیتس (Leibniz) در آخرین تحقیقات خود با تولید ماده ای جدید توانسته اند تا نیروی چسبندگی ساختار های Gecomer خود را در هر سانتی متر مربع به میزان 20 کیلوگرم افزایش بدهند.

محققان موسسه لابنیتس (Leibniz) در آخرین تحقیقات خود با تولید ماده ای جدید توانسته اند تا نیروی چسبندگی ساختار های Gecomer خود را در هر سانتی متر مربع به میزان 20 کیلوگرم افزایش بدهند. با استفاده از نتایج به دست آمده از این تحقیق می توان این بازوهای گیرنده را برای دستگاه های سنگین، قوی و سبک و همچنین حساس نیز به کار برد. علاوه بر این، این نوآوری راه های جدیدی را برای این صنایع خواهد گشود.

کارستن موح از موسسه لایبنیتس در این باره بیان کرد: «ستون های میکروسکوپی مصنوعی یا به اصطلاح، ساختار های لمس مارمولکی، اجسام مختلفی را جا به جا می کنند. این چسبندگی با دست کاری این ستون ها به راحتی خاموش و روشن می شوند؛ بنابراین این اجسام می توانند به سرعت و به دقت در سر جای مناسب خود رها شوند. ماده جدید ما حمل و نقل دستگاه های سنگین و حساس را در ابعاد جدیدی ممکن ساخته است.»

به این ترتیب می توان انتظار داشت که استفاده از بازوهای روباتیک در صنایعی که حساسیت بالایی در لمس اجسام دارند، با محبوبیت بیشتری روبرو شود.

منبع: Science daily

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل