نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صلح، امنیت و پایداری کره زمین دغدغه مشترک جهانیان است

معصومه ابتکار امروز سه شنبه در مراسم شانزدهمین دوره اهدا جایزه جهانی انرژی در محل سالن همایش های بین الملل برج میلاد تهران اظهار کرد: دغدغه مشترک امروز همه شهروندان جهانی از فرهنگ ها و ملیت های مختلف، صلح، امنیت و پایداری کره زمین و آینده زندگی و حیات آن است.
وی با تاکید بر لزوم تغییر این روند ناپایدار افزود: آزمندی انسان ها در برداشت بی رویه از منابع، تخریب منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع، آلودگی ها گسترده ظرفیت زیستی جهان و ظرفیت قدرت خودپالایی و تجدید پذیری طبیعی را کاهش داده است.
ابتکار تصریح کرد: امروز دنیا با این چالش مواجه است که اگر روند کنونی افزایش یابد در همه این موضوعان با بحران و تهدید مواجه خواهیم شد.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: تغییر نگرش، رفتار، اراده جدی دولت ها و سازمان های بین المللی و مشارکت های مردم، تشکل ها و سازمان های ملی و بین المللی برای مقابله با این چالش ها نیاز است تا آینده بهتری را برای فرزندان خود رقم بزنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم اشاعه فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست، توسعه پایدار و مسئولیت پذیری در برابر امانات الهی، از تلاش های بی شائبه وزارت نیرو در این زمینه تقدیر کرد.
وی تصریح کرد: حرکت در این مسیر نیازمند مبارزه اساسی و مقابله با موانع، مشکلات و تهدیدها است.
ابتکار یادآور شد: امروز آحاد مردم جهان در برابر نعمت های خداوندی و مقابله با آسیب ها و تهدیدهای جهانی مسئولند و باید بتوانند این امانت ها را به شایستگی به آیندگان و فرزندان خود بسپارند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران خاطر نشان کرد:لازمه این مهم یک حرکت جهانی است که در توافق پاریس و اهداف توسعه پایدار تجلی یافت.
وی گفت: امروز در ایران اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست، همگرایی بسیار خوبی بین قوای دولتی و غیردولتی ترسیم شده و ریاست محترم جمهور نیز با در پیش گرفتن خط مشی ها اساسی برای پیشبرد مسائل توسعه پایدار و محیط زیست گام های اساسی برداشته است.
به گفته ابتکار هدفگذاری خوبی در برنامه ششم توسعه کشور در این زمین های صورت گرفته و اقدامات موثری به انجام رسیده است.
بنیاد جهانی انرژی یک سازمان غیرانتفاعی است که در پی افزایش آگاهی ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک بازنگری و تجدید نظر جهانی در حوزه مسائل مرتبط با انرژی و محیط زیست فعالیت می کند.
بیش از 170 کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگترین طرح های زیست محیطی توسط سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می شود.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مونیکا گاندی وزیر امور زنان وکودکان جمهوری هند و ولفگانگ نیومن رییس بنیاد جهانی انرژی از جمله حاضران این مراسم بودند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل