نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سازمان محیط زیست فقیرترین تشکیلات دولتی است

اسماعیل کهرم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز خرسندی از اجرای برجام اظهار کرد: اجرایی شدن برجام کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و قطعا بر روی بخش های مختلف کشور تاثیر گذار خواهد بود.
وی تاکید کرد:اکنون که وارد مرحله اجرای برجام شده ایم باید دید دولت چه میزان سهمی برای این سازمان حامی محیط زیست در نظر می گیرد.
کهرم به سازمان محیط زیست به عنوان ' شیر بی یال و کوپال ' اشاره کرد و افزود: با چنین وضعیتی همه سازمان محیط زیست را مقصر تمام مشکلات محیط زیستی از جمله آلودگی هوا می دانند در حالی که موضوعی مانند محیط زیست مربوط به یک دستگاه نیست و فراتر از آن، موضوعی جهانی است.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست برای حفاظت از عرصه های طبیعی به 10 هزار محیط بان نیاز دارد در حالی که امروز فقط دو هزار و 700 محیط بان تحت پوشش این سازمان فعالیت می کنند که جبران کمبود این تعداد محیط بان نیازمند تامین بودجه قابل ملاحظه ای است.
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قطعا با اجرای برجام فناوری های جدید وارد کشور می شود و می توان با بهره گیری از آنها محیط زیست را با دقت بیشتری حفاظت کرد.
کهرم اظهار کرد: همچنین سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری نیز متولی حفاظت از عرصه های جنگلی است که وضعیت بهتری نسبت به سازمان محیط زیست ندارد، هر جنگلبان 17 هزار هکتار عرصه های جنگلی را پوشش می دهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل