نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کارآفرینی بیش از ایده به عزم و اراده نیاز دارد

رضا روستاآزاد روز دوشنبه در آئین برگزاری همایش کیمیا در دانشکده مکانیک صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان بیش از هر چیز به اراده احتیاج دارد و با اراده می توان دانش، توانایی و مدیریت را به استخدام گرفت.
وی بیان کرد: تحولات جدی در دنیا در سبک زندگی و فضای کسب و کار در حال وقوع است و کسانی که بتوانند خود را با این تحولات همگام کنند می توانند در آینده نقشی داشته باشند، این تحولات باید در دانشگاه ها آغاز شود.
روستاآزاد یادآور شد: باید دانشجویان از فرصت های موجود در دانشگاه برای انتخاب شرکای خود و طراحی ایده به ویژه در زمینه فعالیت در رشته های میان رشته ای استفاده کنند.
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف افزود: با اشاره به اینکه اکنون در اطراف دانشگاه شریف 200 شرکت دانش بنیان تاسیس شده است افزود: ارتباط بین دانشگاه و شرکت در دانشگاه شریف از یک دهه پیش شروع شده و اکنون به ثمر رسیده، در سال های ابتدایی برخی از اساتید مخالف این امر بودند که دانشجویان سال اولی به فکر راه اندازی شرکت و مسایل اینچنین باشند، در صورتی که باید در روز نخست تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید این جهت گیری از سوی دانشجویان انجام شود.
وی گفت: پسندیده نیست یک دانشجوی دانشگاه برجسته بعد از فارغ التحصیلی فکر مشغول شدن به کار در ارگان و شرکتی باشد در صورتی که باید دانشجوی فارغ التحصیل خود استخدام کننده افراد در شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده توسط خود باشند.
روستاآزاد یادآور شد: فعالیت در حوزه پژوهش باید در تحصیلات تکمیلی انجام شود و راه اندازی شرکت های دانش بنیان باید در مقطع کارشناسی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا موج شرکت های دانش بنیاد با فراز و نشیب های همراه است و در ایران نیز اینگونه است، افزود: راه اندازی شتاب دهنده ها و صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر به منظور راهنمایی شرکت های نوپا برای کاهش خطر انحلال و رکود هست.
روستاآزاد یادآور شد: با داشتن عزم و اراده دانشجویان در مرحله فارغ التحصیلی می توانند شرکت های دانش بنیان خود را در پارک های علم و فناوری راه اندازی کنند.
به گزارش ایرنا، همایش کیمیا با حضور برخی از صاحبان صنایع، برگزیدگان جشنواره علمی – پژوهشی و شرکت های دانش بنیان به مدت یک روز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل