نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز به کار همایش کیمیا

 'مسعود محمدی' روز دوشنبه در این رویداد ملی در دانشکده مکانیک خواجه نصیرالدین طوسی افزود: کیمیا آغاز یک جریان علمی تازه در کالبد پژوهش کشور است و سعی بر این دارد که در محفلی صمیمی، نخبگان و مسوولان علمی، صاحبان صنایع و شرکت های تولیدی بدون واسطه به تبادل دیدگاه های خود با یکدیگر بپردازند و مسوولان علمی و صاحبان صنایع بتوانند نیازها و اولویت های خود را مطرح کنند.
وی بیان کرد: سامانه کیمیا طوری طراحی شده است که ایده پردازان و محققان بتوانند با تمرکز روی مسائل مطرح شده از سوی صاحبان صنایع و مسوولان علمی و اجرایی کشور، راهکارهای مناسب برای رفع این موانع و نیازها ارائه دهند.
محمدی ادامه داد: سامانه کیمیا محفلی است برای هم افزایی و هدفمند کردن تولید علم با شعار «تنفس در فضای علمی» که پذیرای نخبگان و پژوهشگران استان ها و به ویژه استان تهران خواهد بود.
وی افزود: اکنون در کشور استارتاپ ویکندهایی برگزار می شود که در آن ایده پردازان ایده های خود را بیان کرده و به دنبال جذب سرمایه گذار هستند اما در سامانه کیمیا مسوولان شهری، علمی و اجرایی کشور و صاحبان صنایع ابتدا نیازهای خود را ارائه می دهند و سپس ایده پردازان روی آن متمرکز شده و راهکارهای لازم را ارائه می دهند.
به گفته محمدی، متاسفانه در کشور با سرقت ایده مواجه هستیم به طوری که دیده شده است در برخی از موارد پس از ارائه ایده به دلیل ثبت نشدن آن، ایده به نام شخص دیگری علاوه بر صاحب ایده ثبت و ارائه می شود. با راه اندازی سایت کیمیا، ایده های ارائه شده در این سامانه ثبت و به لحاظ حقوقی پیگیری های لازم انجام می شود.
وی یادآور شد: استارتاپ ها کار تیمی و ایده پردازی را ارائه می دهند اما در سامانه کیمیا ابتدا نیازها بیان می شود و سپس ایده پردازی روی آن صورت می گیرد.
دبیر نخستین همایش کیمیا گفت: راه اندازی سامانه کیمیا سال 92 مطرح شد و با کمک پایگاه خبری علمنا و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مجموعه کیمیا طراحی و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و ترویجی کشور توسط موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی برپا شده است.
محمدی یادآور شد: آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی ایران و جهان، ارائه تازه ترین دستاوردهای مجلات علمی و ترویج علم، همسو و هم جهت کردن برخی اقدامات در حوزه علم، تحقیقات و فناوری و ایجاد کارگروه هایی جهت تعامل محققین و ایده پردازان شرکت کننده با مسوولین علمی و صاحبان صنایع از جمله اهداف برگزاری همایش کیمیا است.
به گزارش ایرنا،همایش کیمیا با حضور برخی از صاحبان صنایع، برگزیدگان جشنواره علمی – پژوهشی و شرکت های دانش بنیان به مدت یک روز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل